امام جمعه تهران: در و دیوار استادیوم در شب عاشورا سیاه پوش شود

© AFP 2023 / Lakruwan WanniarachchiCборная Ирана по футболу
Cборная Ирана по футболу - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله موحدی کرمانی، امام جمعه تهران در رابطه با برگزاری مسابقه فوتبال تیم های ملی ایران و کره جنوبی در روز 11 اکتیر (20 مهر) که مصادف با شب عاشورا (روز شهادت امام سوم شیعیان) است، اظهار داشت در صورت برگزاری این مسابقه محیط استادیوم باید محیط سوگواری باشد و مردم از شادمانی و کف زدن خودداری ورزند.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایسنا، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: مسأله مسابقات فوتبال، مسأله عجیبی شده. از طرفی تذکرات داده شده بنده هم در این رابطه تذکر می‌دهم. از طرفی اظهار می‌کنند که اگر آن را در ایران تعطیل کنیم توالی فاسد زیادی خواهد داشت.
وی ادامه داد: من در این زمینه وارد نمی‌شوم اما باید بگویم که اگر قرار است شب عاشورا مسابقات فوتبال انجام بگیرد، دقت کنید که فضای مسابقه باید صد درصد عاشورایی و کربلایی باشد، در و دیوار آنجا باید سیاه پوش شود، تمام فضا سیاه پوش شود و فریاد یا حسین از میان جمعیت پیوسته بلند شود.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد:‌ عوض کفی که در این مسابقات زده می‌شود باید همه فریاد بزنند یاحسین.
یادآور می شود روز تاسوعا و عاشورا  از جمله روزهای سوگواری شیعیان به خاطر کشته شدن امام حسین، امام سوم خود هستند  و برخی از مسلمانان متعصب در بیم آن هستند که مسابقه تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی به محفل شادمانی در ایام  سوگواری آنها تبدیل شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала