اوراسیایی ها، یکه تاز دریافت جوایز نوبل امسال

© AP Photo / Fernando Vergaraسه بریتانیایی برنده جایزه نوبل فیزیک 2016
سه بریتانیایی برنده جایزه نوبل فیزیک 2016 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندانی از اروپا و آسیا توانستند جوایز علمی نوبل 2016 را از آن خود کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر در این رابطه می نویسد که جوایز علمی نوبل امسال با غیبت دو قاره آمریکا و آفریقا، به شهروندانی از قاره اروپا و آسیا اهدا شد.
این مراسم همه ساله در روزهای ابتدایی ماه اکتبر میلادی برگزار می شود و برندگان پر تلاش و نابغه جوایزعلمی نوبل در بخشهای مختلفی مانند پزشکی، فیزیک و شیمی مشخص می شوند. این افراد قادرند با ارمغان های علمی خود تحولی بزرگ را در جامعه علمی دنیا بوجود آورند.
گفته می شود که جایزه نوبل پزشکی در سال ۲۰۱۶ به "یوشینوری اوسومی" دانشمند ژاپنی اهدا شد. او این جایزه علمی را بعلت تحقیقات و کشفیاتش درباره مکانیزم‌ هایی که سلولهای بدن انسان خود را بازسازی می‌ کنند، دریافت کرد.
"دیوید تولس"، "دونکان هالدین" و "مایکل کاستلریتز" توانستند جایزه نوبل فیزیک امسال را بخود اختصاص دهند. علت دریافت این جایزه کشف نظری انتقال فاز توپولوژیک و مراحل توپولوژیک ماده بود.
در بخش شیمی، "ژان پیر ساونج" شیمیدان سرشناس فرانسوی، "برنارد فرینگا" شیمیدان هلندی از دانشگاه گرونینگن ، "فریزر استادرت" شیمیدان اسکاتلند از دانشگاه نورث وسترن آمریکا موفق به دریافت این جایزه شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала