پایگاه نظامی آمریکا

© AFP 2023 / Armend Nimaniسربازان آمریکایی در پایگاه نظامی آمریکا
سربازان آمریکایی در پایگاه نظامی  آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکایی ها یک پایگاه دیگر در شمال سوریه می سازند.

 نماینده  فرماندهی « نیروهای دمکراتیک سوریه»  که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار « اسپوتنیک» اطلاع داد که آمریکا در چارچوب مبارزه با «داعش»  پایگاه نظامی  در شمال سوریه بین شهرهای « شدادی» و « حسکه»  می سازد.

گزارش شد منطقه ای که  در آنجا  کارهای ساخت و ساز  یک پایگاه  نظامی  دیگر آمریکا جریان دارد ، بزرگترین  معادن نفت و گاز قرار دارند.  رزمندگان  « نیروهای دمکراتیک سوریه»  امنیت  در محل ساخت پایگاه را تأمین می کنند که ساخت آن در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.  مطابق با اطلاعات  موجود،  از پایگاه نظامی جدید  بطور فعال در جریان عملیات آزادی « رقه» استفاده خواهد شد.

 نماینده فرماندهی «  نیروهای دمکراتیک  سوریه»  یادآور شد که  قبلا آمریکا در چارچوب  مقابله با  شبه نظامیان « داعش»  فرودگاه های نظامی خود را در « ریمِلان» — Rımelan-  شهر « حسکه»  و « کوبانی»  در شهر «حلب»  افتتاح کرد.  و حالا کارهای ساخت و ساز  پایگاه نظامی آمریکا در « شدادی« به پایان می رسد.  در این منطقه  بیشترین ذخایر  نفت و گاز طبیعی واقع است.  حضور  دائمی آمریکا  در این منطقه  پس از آن آغاز شد که شهر « شدادی»  در فوریه سال 2016  از  وجود شبه نظامیان «داعش» آزاد شد  و تحت کنترل  دسته های « نیروهای دمکراتیک سوریه»  درآمد. هم اکنون  آخرین کارها  قبل از  گشایش  پایگاه  جریان دارد  که در جریان عملیات  « رقه» مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  نظامیان  آمریکایی  نیز می توانند در آنجا  تسلیحات را انبار کنند. پایگاه در « ریمِلان»  و « کوبانی»   بطور فعال  مورد استفاده  سربازان  آمریکا قرار می گیرد.  هواپیماهای نظامی  از آنجا پرواز خواهند کرد، تأمین تسلیحات  و مهمات جنگی صورت خواهد گرفت.  از همانجا  در چارچوب کمک های  نظامی آمریکا  و دیگر شرکت کنندگان  ائتلاف جهانی، تسلیحات به دست رزمندگان  « نیروهای دمکراتیک سوریه»    رسانده می شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала