وزیر اقتصاد آلمان: حرف من در ایران بد منعکس شده است

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب لایحه توافقات برنامه هسته ای در مجلس ایران
تصویب لایحه توافقات برنامه هسته ای در مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین شهر در مجلس ضمن متکبرانه خواندن رفتار وزیر اقتصاد آلمان گفت: سفر وزیر اقتصاد آلمان به تهران به معنای زیرپا گذاشتن شروط خود بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنگار پارلمانی ایرنا- حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ایران در تذکر ماده 24 آیین نامه داخلی گفت: در اینجا باید از آقای لاریجانی و وزیر امور خارجه که روز گذشته به خاطر اظهارات وزیر اقتصاد آلمان حاضر به دیدار با وی نشدند، تشکر کنم.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس ادامه داد: البته اخیراً دو نوع رفتار و برخورد با یک نوع مساله صورت گرفته است، به طوری که شاهد بودیم در هفته های گذشته دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اظهاراتی درخصوص یک موضوع اعلام کرده که ربطی به مجلس ندارد، پس از آن برخورد بجایی صورت گرفت و خود وزیر نیز در نامه ای خطاب به مجلس از این مساله عذرخواهی کرد.

وی ادامه داد: اما همان اقدام و اظهارات را در هفته اخیر از سوی وزیر امور خارجه شاهد بودیم، ولی با این مساله در حد یک مساله اشتباهی رفتار شد، از این رو بجا بود که آقای ظریف هم رسماً در نامه ای از این مساله عذرخواهی می کرد.

علی مطهری که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی گفت: وزیر امور خارجه درباره مسائل روز یکشنبه مجلس به صورت کتبی و شفاهی عذرخواهی کرد.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر اقدام دکتر لاریجانی و وزیر امور خارجه در نپذیرفتن وزیر اقتصاد آلمان امری پسندیده بود، زیرا وی شرط سفر به ایران را به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود، البته همین مسئول آلمانی با سفر به ایران شرط خود را زیرپا گذاشت.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: البته وزیر اقتصاد آلمان اخیرا اعلام کرد که من این اظهارات را نگفته ام و حرف من بد منعکس شده، اما در هر صورت رفتار وی متکبرانه بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала