مجوز صادرات به روسیه برای 4 کارخانه ایرانی

© Sputnik / Sergey Mamontovمجوز صادرات به روسیه برای کارخانه های ایرانی
مجوز صادرات به روسیه برای کارخانه های ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر مهرفرد ، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ایران در حاشیه همایش روز ملی دامپزشکی گفت : دولت برنامه ریزی ده ساله برای خودکفایی 70 درصدی در تولید روغن داشته و چهارکارخانه لبنی و بیش از 20 مرکز تولید آبزیان مجوز واردات به روسیه را در یافت کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر ، این مقام مسئول اظهار داشت که تراز تجاری بخش کشاورزی در سال جاری حدود 1.5 میلیارد دلار منفی است.
به گفته وی، در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیون دلار بهبود فضای تجاری در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است.

مهر فرد ضمن بیان این مطلب که ۵ گروه محصولات دامی، تجاری هستند و در بازارهای جهانی حضور دارند، خاطر نشان کرد: مرغ، تخم مرغ، شیر، گوشت قرمز، آبزیان و فرآورده های این محصولات در بازارهای جهانی حضوری پررنگ دارند.

به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی، در بخش تولید مرغ و تخم مرغ، پتانسیل های زیادی در کشور وجود دارد و پتانسیل تولید ما در این زمینه ۵۰۰ هزار تن بیش از مصرف است.

وی یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم را افزایش روابط اقتصادی با روسیه عنوان کرد و اظهار داشت: کشور روسیه استانداردهای بهداشتی سختگیرانه ای دارد و در این زمینه با دامپزشکی ایران به توافقاتی دست یافته است.

به گفته مهرفرد، در حال حاضر چهار کارخانه لبنی مجوز صادرات فرآورده های خود را به کشور روسیه دریافت کرده اند، ضمن اینکه در بخش آبزیان روسیه به شدت تعرفه های واردات از ایران را کاهش داده و هم اکنون بیش از ۲۰ مرکز اجازه صادرات آبزیان را به کشور روسیه دارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала