رسانه: مدرنیزه شدن ارتش روسیه ناتو را نگران می سازد

© Sputnik / Ildus GilyazutdinovРоссийская атомная подводная лодка стратегического назначения проекта 955 "Владимир Мономах"
Российская атомная подводная лодка стратегического назначения проекта 955 Владимир Мономах - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تکامل تجهیزات فنی و مدرنیزه شدن نیروهای مسلح روسیه در منطقه شمال، ناتو و همچنین مقامات نروژ و امریکا را نگران می سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "وال استریت ژورنال"، دریاسالار هاکان برون هانسن، فرمانده ارتش نروژ ضمن بیان این مطلب گفت:" سطح امکانات نظامی روسیه و غرب همچون زمان جنگ سرد به یکدیگر بسیار نزدیک شده است".
فرمانده ارتش نروژ خاطرنشان کرد "سخن بر سر انواع جدید پلتفرم ها، انواع جدید حسگر ها و انواع جدید تسلیحات است که در مقایسه با زمان جنگ سرد به مراتب با انعطاف تر و موثرتر هستند".
به عقیده دریاسالار هاکان برون هانسن، نروژ باید به نظارت بر زیردریایی های جدید و بی سرو صدای روسیه و همچنین هواپیما ها و ناوهای این کشور شدت بخشد.
مقامات ناتو همچنین به "وال استریت ژورنال" گفتند که به رزمایش های دریایی خود در چارچوب عملیات برای "بازدارندگی تجاوز روسیه" شدت بخشیده اند.
در گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی (CSIS) در ماه ژوئیه گفته می شود اعضای ناتو قادر به مقابله سریع با تهدیدات زیردریایی از جانب روسیه در بخش اعظم حوضه شمالی اقیانوس اطلس و دریای بالتیک نیستند. در این گزارش توصیه می شود از زیردریایی های پیشرفته تری استفاده شده و فناوری نظارت بر دریاها مدرنیزه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала