آلمان و چین 400 میلیون یورو برای ساخت لکوموتیو در ایران اختصاص دادند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Ein Zug der russischen Eisenbahn AG RZD
Ein Zug der russischen Eisenbahn AG RZD - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد بانک های آلمان و چین 400 میلیون یورو برای ساخت لکوموتیو در ایران اختصاص دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری "ایرنا"، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مجموع قراردادهای تولید و تامین 50 لکوموتیو دیزل الکتریک و 70 لکوموتیو برقی به ارزش400 میلیون یورو از طریق بانک های آلمانی و چینی فاینانس (تامین مالی) شده است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن پورسیدآقایی افزود: قرارداد تولید و تامین 50 دستگاه لکوموتیو دیزل الکتریک بین شرکت راه آهن، مپنا و زیمنس آلمان و تفاهمنامه ای برای تولید 70 دستگاه لکوموتیو برقی برای راه آهن تهران- مشهد به منظور انتقال فناوری بین ایران و آلمان امضا شد.
زیرساخت راه آهن تهران- مشهد در حال برقی شدن است.
وی افزود: برای ایجاد شبکه قطارهای حومه ای در تهران و تبریز و تامین سیستم سیگنالینگ خطوط سریع السیر و واگن های مسافری با طرف آلمانی گفت و گو و بر اساس آن یک موافقتنامه عمومی به منظور انتقال فناوری از سوی شرکت زیمنس و تولید محصولات از طریق شرکت های ایرانی- آلمانی در کشور به امضا رسید.
مدیرعامل راه آهن تاکید کرد تامین منابع مالی پروژه ها از طریق فاینانس خواهد بود و اضافه کرد: وزیر اقتصاد آلمان در نشستی پیش از امضای قراردادها، بر حمایت همه جانبه کشور خود از تامین مالی پروژه های ایرانی از سوی بانک های آلمانی و توسعه روابط بین دو کشور تاکید کرد.
پورسیدآقایی گفت: با وجود حرف های تبلیغاتی، کشورهای بزرگ در مقام عمل در ایران قرارداد امضا می کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه پس از برجام کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری و عقد قرارداد با ایران در تلاشند و سعی ما استفاده حداکثری از فرصت است.
سند همکاری و قرارداد تامین و تولید 50 دستگاه لکوموتیو دیزل الکتریک در ایران با زیمنس آلمان و همچنین مشارکت در ایجاد سیستم حمل و نقل ریلی حومه ای تهران با طرف های آلمانی شامگاه دوشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون صدراعظم آلمان در وزارت راه و شهرسازی امضا شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала