قلب یک بیمار مرگ مغزی هزار کیلومتر آن‌سوتر در سینه جوانی به تپش درآمد

© Fotolia / Petar Neychevعمل جراحی
عمل جراحی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر هاشمی انجام نخستین انتقال هوایی عضو پیوندی در ایران را گشوده شدن دروازه‌ای جدید و افقی سراسر نور بر روی نیازمندان به دریافت عضو عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم-  پیرو انجام نخستین انتقال هوایی عضو پیوندی در ایران  و عمل پیوند قلب از بیمار مرگ مغزی 14 ساله در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و تلاش تیم فرآهم آوری پیوند برای پیوند آن به یک جوان نیازمند عضو در بیمارستان امام خمینی تهران، وزیر بهداشت در پیامی از همه تلاشگرانی که با  انجام کار گروهی دقیق، موفق شدند زندگی و جانی دوباره را به یک جوان   هدیه دهند، قدردانی کرد.

دکتر هاشمی در این پیام  انجام نخستین انتقال هوایی عضو پیوندی در ایران را گشوده شدن  دروازه‌ای جدید و افقی سراسر نور بر روی نیازمندان به دریافت عضو عنوان کرد و از تلاشگرانی که قلب یک بیمار مرگ مغزی را هزار کیلومتر آن‌سوتر در سینه جوانی به تپش درآوردند، قدردانی کرد.

متن پیام وزیر بهداشت به شرح زیر است:

به نام او که نامش دوا و یادش شفاست

با همت بلند گروهی از تلاش‌گران حوزه سلامت، نخستین انتقال هوایی عضو پیوندی در ایران رقم خورد و پس از 47 سال، دروازه‌ای جدید و افقی سراسر نور بر روی نیازمندان به دریافت عضو گشوده شد.

کلمات قاصرند از بیان آن چه در این عرصه روی می‌دهد و ترسیم عظمت آن‌چه بندگان خوب خدا از خود به یادگار می‌گذارند.

مهر ماه 1395 اما در خاطر یکایک ما جاودان شد؛ روزی که شاهد یک کار گروهی دقیق و بی‌نظیر بودیم؛ همراهی و تلاش پرسنل سازمان هواپیمایی کشوری، کادر پرواز، اعضای تیم فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و دانش و تجربه جراحان ایرانی، قلب یک بیمار مرگ مغزی را در قریب به هزار کیلومتر آن‌سوتر در سینه جوانی به تپش درآورد و زندگی و جانی دوباره به یک انسان بخشید.

بر خود لازم می‌دانم از تمام آنها که در این اقدام الهی سهمی داشته‌اند، به ویژه جناب آقای دکتر ایازی ، معاون محترم اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاسگزاری کرده، توفیق روزافزون، سلامت و سربلندی برای این بزرگواران آرزو نمایم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала