اردوغان، اتحادیه اروپا را به عدم انجام تعهدات خود به ترکيه به ميزان 3 ميليارد دلار متهم کرد

© AFP 2023 / Adem AltanПрезидент Турции Реджеп Эрдоган
Президент Турции Реджеп Эрдоган - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از 3 ميلياردي که اتحادیه اروپا به عنوان کمک به آورارگان سوري به ترکيه اختصاص داده بود، تنها 179 میلیون دلار پرداخت شده است. طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در آنکارا این موضوع را بیان نمود.

از 3 میلیاردی که اتحادیه اروپا به عنوان کمک به آورارگان سوری به ترکیه اختصاص داده بود، تنها 179 میلیون دلار پرداخت شده است. طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در آنکارا این موضوع را بیان نمود.

رئیس جمهور ترکیه گفت: "در ترکیه اکنون 3 میلیون آواره سوری داریم. این موضوع در دستور کار سازمان ملل متحدد در مجمع عمومی در حضور ما مطرح گردید. اما به نظر می رسد که هیچ کس نمی خواهد به این موضوع برسد، نمی بینند و می خواهند که آن را فراموش کنند. در اتحادیه اروپا وعده کمک 3 میلیارد دلاری را به ما دادند، اما آنها بر سر حرف خود نایستاده اند".

وی خاطر نشان ساخت که، " زمان دارد تمام می شود، سال به پایان خود نزدیک شده است، و تنها 179 میلیون دلار به حساب ما واریز شده است".

اردوغان گفت: "این پول برای ما نیست، بلکه متعلق به آوارگان می باشد. آنها قول می دهند، اما آن را اجرا نمی کنند. حالا قول سه میلیارد دلار بعدی را به ما می دهند، این پول را پرداخت کنند یا نکنند، دیگر مهم نیست. ما در برابر کسانی که از بمب و جنگ فرار کرده اند، انجام وظیفه می کنیم، وظیفه ما هم انسانی و هم اسلامی داریم".

در ترکیه در حال حاضر، حدود 2.7 میلیون آواره سوری و 300 هزار آواره عراقی به سر می برند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала