آیت‌الله لاریجانی: ظاهراً وزیر اقتصاد آلمان در خواب گرانی به سر می برد

© Sputnik / Ruslan Krivobokایران و اسرائیل
ایران و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس قوه قضاییه با انتقاد شدید از اظهارات اخیر وزیر اقتصاد آلمان مبنی بر لزوم به رسمیت شناختن اسرائیل و طرح برخی ادعاهای حقوق بشری علیه ایران، گفت: اگر به جای دولت و وزیر امور خارجه بودم قطعاً اجازه نمی‌دادم چنین شخصی وارد کشور شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم- آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک هفته نیروی انتظامی و تقدیر از زحمات تلاشگران ناجا اظهار کرد: از شهدا و جانبازان نیروی انتظامی و همچنین خانواده های معظم آنان تقدیر می کنیم و یادشان را گرامی می داریم چرا که این عزیزان و همه کارکنان محترم نیروی انتظامی برای برقراری امنیت همواره تلاش می کنند و ما می دانیم که امنیت و در کنار آن احساس امنیت، از ضروریات حیات انسانی است و بویژه در کشور ما این امنیت ارزان به دست نیامده است و حاصل مجموعه تلاشهای نیروهای انتظامی، نظامی، امنیتی و قوه قضاییه است.

رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد شدید از اظهارات اخیر وزیر اقتصاد آلمان، تصریح کرد: وزیر اقتصاد آلمان در سخنانی نادرست، غیرمنطقی و غیرصحیح گفته است اگر ایران می خواهد راه تعاملات تجاری باز شود باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد. ظاهراً ایشان در خواب گرانی به سر می برد و نمی داند که ایران سی و چند سال است که برای مقاومت در برابر چنین خواسته هایی فشارهای زیادی را در مسیر اعتقاد خود تحمل کرده است.

آملی لاریجانی با اشاره به ادعاهای حقوق بشری وزیر آلمانی و همچنین اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این شخص و اتحادیه اروپا آیا کشته شدن مردم بی گناه یمن به دست عربستان و پشتیبانی آمریکا را نمی بینند؟ آیا این کودکان چند روزه و چند ماهه که خود سازمان ملل کشتارشان را تایید کرد اما با فشار دلارهای سعودی مجبور به عقب نشینی شد، حقوق بشر ندارند؟ آیا پناهجویانی که به اروپا رفته اند و علت آوارگی شان نیز دقیقا اقدامات جنگ طلبانه اروپا و آمریکا بوده است و امروز نیز تلاش می شود که قوانین سخت گیرانه ای علیه آنان تصویب شود، حقوق بشر ندارند؟ آیا سیاه پوستان آمریکا که همواره از سوی پلیس این کشور هدف تهدید و کشتار قرار می گیرند، حقوق بشر ندارند؟

رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به تجهیز صدام به بمب های شیمیایی توسط آلمان در طول جنگ عراق با ایران اظهار کرد: اینکه وزیر اقتصاد آلمان و امثال او پیش از رسیدگی به موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی خودشان و متحدانشان بر اساس اطلاعات کاملا خلاف واقع و ساختگی، کشوری مانند ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند سخنی نامربوط و ناسنجیده است.

آملی لاریجانی با اشاره به اظهارات این قبیل افراد در مورد اعدام ها در ایران نیز خاطرنشان کرد: هیچکس در کشور، از اعدام خوشش نمی آید و از آن دفاع نمی کند اما در مقابل این مجازات باید دید که موادمخدر چگونه به جان جوانهای ما افتاده و اگر سهل انگاری در این زمینه صورت گیرد تخریب نیروی جوان کشور و خانواده های آنان شدت خواهد گرفت. یک معتاد چندین خانواده را درگیر و قربانی می کند، بنابراین ما باید با اتخاذ سیاستهای لازم مقابل این موضوع بایستیم و این نکته را نیز باید در نظر داشت که قوه قضاییه در این امور مجری قوانین مربوط به مجازات اعدام (در باب مواد مخدر یا غیر آن) است و خود نمی‌تواند تصرفی در آنها داشته باشد. برخی از این قوانین مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام است و برخی هم مجلس. انتظار تخلف قانونی از دستگاه قضا نیز انتظار نابحق دیگری است.

رئیس قوه قضاییه افزود: برخورد با مقوله موادمخدر در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله کشورهای شرق آسیا به مراتب سخت تر از برخورد جمهوری اسلامی است.

آملی لاریجانی تأکید کرد:مقامات جمهوری اسلامی به امثال وزیر آلمان اجازه دخالت در امور داخلی خود را نخواهند داد و بنده به دولت و وزیر خارجه پیشنهاد می کنم که اجازه ندهند چنین افرادی وارد کشور شوند؛ افرادی که کشورهایشان در طول چندین سال به بهانه های واهی از جمله موضوع سلاحهای هسته ای که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند "آن را حرام می دانیم"، کشور ما را مورد تحریم قرار دادند و در حال حاضر برای حضور در بازارهای ما به جای آنکه عذرخواهی کنند با لحن طلبکارانه سخن می گویند.

رئیس قوه قضاییه در عین حال تأکید کرد: بنده بنا ندارم در کار دولت محترم و وزارت امور خارجه دخالت کنم. طبیعتاً هر قوه‌ای وظایف مختص به خود دارد اما اگر به جای آنها بودم اجازه نمی دادم این وزیر وارد کشور شود. به هرحال دولت و وزیر محترم امور خارجه باید عزتمندی مردم را حفظ کنند و راه را بر این قبیل افراد ببندند تا بفهمند که باید در بیان خود ادب دیپلماتیک را رعایت کنند و با عذرخواهی قدم به پیش بگذارند.

آملی لاریجانی با تأکید بر لزوم پاسخگویی قاطع و جدی مسئولان به سخنان مزبور برای جلوگیری از تکرار چنین رفتارهایی اظهار کرد: ذلت و عزت، دو راهی است که انسان می تواند انتخاب کند. مردم ما بیش از سی سال به دلیل استقامت خود انحاء مشکلات را تحمل کرده اند و نباید فراموش کنیم که اگر اتکایمان تنها به خدا باشد خداوند راههای بسیاری را بر انسان می‌گشاید.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала