رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر: از طریق پایش نقاط شهری محل تجمع معتادان متجاهر را می دانیم

© AP Photo / Martin MejiaИзъятый наркополицей пакет с кокаином
Изъятый наркополицей пакет с кокаином - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از افزایش 13 درصدی کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه امسال خبر داد که میزان کشفیات یاد شده به 322 تن و 500 کیلوگرم می رسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سردار محمد مسعود زاهدیان این مطلب را روز دوشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ستاد مبارزه با مواد مخدر به خبرنگاران گفت.

زاهدیان با اشاره به دستگیری و برخورد با شبکه و باندهای مختلف مواد مخدر اظهار کرد:78 درصد کشفیات در مرزهای شرقی و حاشیه شرق کشور انجام شده و مابقی (22 درصد) مربوط به سایر نقاط کشور بوده است.

وی عمده ترین کشفیات در حوزه مواد مخدر را تریاک و مابقی را موادی همچون هروئین، مورفین و شیشه عنوان کرد و افزود: مواد مخدر سنتی همچنان در صدر قرار دارند.

زاهدیان در مورد انتشار فیلمی مربوط به مصرف ماده مخدر و تبدیل افراد به زامبی در شبکه های اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: این فیلم مربوط به ایران نیست و مربوط به کشور آمریکاست ؛براین اساس در آن کشور مورد استفاده قرار گرفته است ؛ ضمن اینکه هر روز یک ماده جدید با فرمول جدید تولید و وارد کشور می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان این که پایه اصلی ماده مخدر تولیدی آمفتامین و مشتقات شیشه است ، خاطرنشان کرد: پلیس در برخورد با شبکه های توزیع مواد مخدر صنعتی اقدامات افزایشی داشته است.  

زاهدیان یاد آور شد: پایش نقاط مختلف در شهرها جزو وظایف ماست و می توانیم به صورت هوشمندانه بگوییم که معتادان متجاهر در چه مکان هایی تجمع بیشتری دارند براین اساس جمع آوری آنها ظرف یک هفته شدنی است اما زیرساخت های لازم برای نگهداری آنها از سوی نهادهای مسئول باید ایجاد شود.

زاهدیان اضافه کرد: 12 هزار معتاد متجاهر در شهر تهران وجود دارد که ما آمادگی جمع آوری آنها را داریم این در حالی است که در کل کشور 55 تا 60 هزار معتاد متجاهر بسر می برند؛ اما زیرساخت های نگهداری آنها در استان های مختلف متفاوت است.

وی در مورد حذف اعدام قاچاقچیان هم چنین اظهار کرد:حذف مجازات اعدام باعث تجری مجرمان در حوزه قاچاق و فروش مواد مخدر می شود. قانون کشور ما خوب است و بر مبنای صحیح طراحی شده، شاید در برخی موارد نیاز به روزآوری باشد اما اگر حذف مجازات اعدام در دستور کار قرار گیرد شرایط فعلی در حوزه قاچاق و مواد مخدر وخیم تر می شود.

زاهدیان تصریح کرد: نباید به فشارهای بین المللی با توجه به توسعه آسیب های اجتماعی توجه کنیم تا شرایط جامعه آشفته نشود؛ چرا که هر کشوری قوانین و نظامات داخلی خود را دارد.

وی در مورد تجهیزات پلیس مواد مخدر هم چنین افزود: با وجود اینکه در خط مقدم مواد مخدریم به تجهیزاتی نیاز داریم که متاسفانه کشورهایی که به واسطه رشادت های پلیس ایران از موهبت امنیت و عدم آلودگی به مواد مخدر بهره مند شده اند خریداری این تجهیزات را برای ما تحریم کرده اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: این در حالی است که بعد از برجام نیز تاکنون اتفاقی در این حوزه نیفتاده و تولید قاچاق در افغانستان شدت یافته است؛ضمن اینکه به نظرمی رسد کشورهای غربی در این زمینه دخیلند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала