روزنامه نگار اوکراینی به جرم جاسوسی در روسیه بازداشت شد

© Fotolia / GlebstockШпион и компьютерный интерфейс
Шпион и компьютерный интерфейс - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس امنیت فدرال پیشتر گفته بود که سوشنکو جاسوس وزارت دفاع اوکراین است و درجه نظامی دارد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریانوستی، دادگاه لفرتوف مسکو بازداشت رمان سوشنکو روزنامه نگار اوکراینی که طبق گزارشات آژانس امنیت فدرال روسیه به جاسوسی در بین نیروهای مسلح و ارتش ملی روسیه مشغول بوده را قانونی اعلام کرد. آژانس امنیت فدرال پیشتر گفته بود که سوشنکو جاسوس وزارت دفاع اوکراین است و درجه نظامی دارد، با این حال خود را به عنوان روزنامه نگار معرفی کرده. سوشنکو به مدت دو ماه در بازداشت به سر خواهد برد.

طبق ماده مربوط به جاسوسی در قانون مدنی کشور ممکن است برای وی 20 سال حبس تعیین شود.

به گفته آژانس امنیت فدرال، شهروند اوکراین قصد داشته اسرار دولتی روسیه درباره عملکرد نیروهای مسلح و گارد ملی را بدست آورد و به امنیت کشور صدمه وارد کند.

در حال حاضر تحقیقات ادامه دارد. سوشنکو پیشتر گفته بود که از سال 2002 در یک آژانس خبری فعالیت دارد. از سال 2010 نیز وی به درخواست آژانس و به عنوان خبرنگار «اوکراینفورم» در فرانسه فعالیت داشته. خبرگزاری مذکور تایید کرده است که سوشنکو فعلا در مرخصی به سر می برد و برای انجام کارهای شخصی به مسکو سر کرده است و در آنجا بلافاصله دستگیر شده است.

اوکراینفورم همچنین اتهام جاسوسی علیه این خبرنگار را تکذیب کرده و می گوید که وی روزنامه نگار باسابقه و با اعتبار حرفه ای است.

مقامات اوکراین در حال رسیدگی به این مساله هستند. وزارت خارجه اوکراین خبر داد که موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала