مجارستان، مخالف سهمیه پذیرش پناهندگان در اتحادیه اروپاست

© AP Photo / Vadim Ghirdaمجارستان، مخالف سهمیه پذیرش پناهندگان در اتحادیه اروپاست
مجارستان، مخالف سهمیه پذیرش پناهندگان در اتحادیه اروپاست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتایج همه پرسی مربوط به توزیع پناهندگان در مجارستان غیر قابل اجرایی شد، به نظر می رسد کمتر از 50 درصد در آن شرکت کرده اند.

این خبر رسمی کمیسیون انتخاباتی است. ضمن اینکه اکثر رای دهندگان یعنی بیش از 98 درصد ، مخالف اجرای تصمیم بروکسل هستند. نخست وزیر مجارستان ویکتور اربان قول داد که به پارلمان مراجعه کرده و قانون اساسی و " قانونی شدن " نتایج همه پرسی را تغییر دهد.
مانع برداشته نشده ، اما پیروزی بدیهی است: کلا چند درصد کافی بود تا رفراندوم در مجارستان اجرایی شود. اما علی رغم این موضوع ، دولت ویکتور اربان با موفقیت آزمایش دوام و استحکام را طی کرد. کمیسیون ملی انتخابات تمامی برگه های رای را پردازش نمود.
بیش از 90 درصد رای دهندگان بیان داشتند که سهمیه ی اتحادیه اروپا وجود ندارد. بدین ترتیب مجارستان به طور کامل از ویکتور اربان درمسئله مربوط به سیاست پناهندگان حمایت می کند.
اربان گفت: " بروکسل باید تصمیم مهمی اتخاذ نماید ، اکنون نوبت آنهاست. اتحادیه اروپا ، اجتماع دموکراتیک است. امروز دریکی از دول 92 درصد از کسانی که در همه پرسی شرکت کرده بودند با ابتکار بروکسل مخالفت کرده اند. "
مجارستان اصرار دارد که کشور باید خودش تصمیم بگیرند چه میزان مهاجر در محدوده ی خود بپذیرد. فعلا این میزان با سهمیه ای که در اتحادیه اروپا امضاء شده است اجرا می شود.
پس از همه پرسی که بیش از 3 میلیون مجارستانی در آن شرکت کردند ، بروکسل نمی تواند موضع ملت مجارستان را در نظر نگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала