پرونده حقوق نجومی در ایران با حدود 400 متهم

© Flickr / Blondinrikard Fröbergپرونده حقوق نجومی در ایران با حدود 400 متهم
پرونده حقوق نجومی در ایران با حدود 400 متهم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز یک شنبه گزارش دیوان محاسبات ایران در باره حقوق ها و پرداختی های نامتعارف، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی این کشور قراعت شد.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از رسانه های ایرانی، این گزارش در مدت چهار ماه گذشته به دنبال انتشار اخباری پیرامون میزان حقوق، مزایا، فوق العاده‌ها، پاداش و وام پرداختی به برخی مدیران که موجب نارضایتی مقام معظم رهبری و مردم کشور شد، تهیه شده است.
بر اساس این گزارش، بیشترین میانگین ماهانه پرداختی در بازه زمانی مورد رسیدگی مبلغ 622 میلیون و 333 هزار ریال در حوزه بانک ها و بیمه ها و مربوط به بانک صادرات ایران بوده و در سایر دستگاهای دولتی بالاترین آن 553 میلیون و 311 هزار ریال مربوط به صندوق توسعه ملی می باشد. در این گزارش همچنین شرکت‌ های تابعه و وابسته به وزارت نفت، بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی و دانشگاه‌های تابعه بانک مرکزی و بعضی دیگر از موسسات و سازمان های توسعه ای ذکر شده اند.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت پیگیری این موضوع، تاکید کرد: "از بین 100 هزار مدیری که در کشور خدمت می کنند، در این گزارش حدود 390 یا 400 نفر از حقوق نامتعارف برخوردار بودند که دیوان محاسبات برایشان پرونده تشکیل داده و بیش از 400 پرونده تشکیل شده است".
وی گفت: "وظیفه دیوان محاسبات این است که پول های نامتعارف و نادرستی که برخی مدیران گرفته و لکه ای برای مدیریت کشور است، مسترد شود و با متخلفین هم برخورد شود".
رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد که تاکنون حدود 50 میلیارد ریال از پرداخت های نجومی و نامتعارف به بیت المال مسترد شده و باید مابقی وجوه نیز مسترد شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала