اصغر فرهادی سیزدهمین کارگردان هیجان انگیز دنیا شد

© AP Photo / Joel Ryanفیلم فروشنده اصغر فرهادی در ایران رکود بی سابقه ای بر جای گذاشت
فیلم فروشنده اصغر فرهادی در ایران رکود بی سابقه ای بر جای گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اصغر فرهادی در حالی که در فهرست ۱۰۰ کارگردان به اصطلاح، هیجان‌انگیز دنیا قرار گرفت، توانست در مکان 13 این رتبه بندی جای بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری مهر به نقل از سایت پلی لیست، اعلام کرد که بعضی از تهیه کنندگان فیلم های معروف دنیا در فاصله دو رویداد مهم سینمایی یعنی پس از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو و پیش از شروع جشنواره فیلم نیویورک، تصمیم به تهیه لیستی کردند تا هیجان‌انگیزترین و الهام بخش‌ترین کارگردان‌های جهان را انتخاب کنند.
تهیه کنندگان این فهرست دو صفت بهترین و هیجان‌انگیزترین را برای کارگردانان برگزیدند. به تعریف آنها، هیجان انگیزترین کارگردانان شامل افرادی با استعدادهای جدیدتر که دارای روحیه‌های مدرن‌تر هستند، می باشند.
تهیه کنندگان این فهرست افراد مشهوری همچون "فرانسیس فورد-کوپولا"، "وودی آلن"، "رومن پولانسکی" و "برایان دی پالما" هستند. آنها جایگاه "اصغر فرهادی" کارگردان ایرانی سازنده فیلم فروشنده را در لیست هیجان انگیزترین کارگردانان، در مکان سیزدهم ارزیابی کردند.
همچنین کارگردانان ایرانی دیگری در این لیست حضور دارند. "جعفر پناهی" در جایگاه ۵۹ قرار گرفته و "آنا لیلی امیرپور" فیلمساز ایرانی-آمریکایی در مکان ۹۲ این لیست حضور دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала