وزارت امور خارجه ایران: استمرار تنش هند و پاکستان منجر به گسترش تروریسم می گردد

© AFP 2023 / NARINDER NANU پاکستان بھارت
پاکستان بھارت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه دو کشور هند و پاکستان را به خویشتنداری و پرهیز از توسل به هرگونه راه های غیر مسالمت آمیز و حل و فصل مشکلات فیمابین از طریق گفتگوی مستقیم و میز مذاکره فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از فارس- بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ایران پیرامون تشدید تنش بین هند و پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران دو کشور دوست و همسایه خود را به خویشتنداری تمام و کمال و پرهیز از توسل به هرگونه راه های غیر مسالمت آمیز و حل و فصل مشکلات فیمابین از طریق گفتگوی مستقیم و میز مذاکره فرا می خواند.
وی همچنین در ادامه اظهار داشت: فزونی تنش و استمرار بحران بین این دو کشور زمینه را برای گروه های افراطی و تروریستی و کشورهای حامی آن ها در جهت گسترش ناامنی و بی ثبات کردن هر چه بیشتر امنیت منطقه فراهم می سازد.
قاسمی در ادامه اظهار داشت: ما امیدواریم هر دو کشور برای یافتن راه حل های صلح آمیز و دیرپا در جستجوی راهکارهایی منطقی و به دور از هرگونه احساسات مقطعی و روش های نظامی برآیند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بر این نکته تاکید کرد که کشورهایی صاحب فرهنگ و تمدنی چون هند و پاکستان می توانند همچون گذشته و بار دیگر در جهت ایجاد بستر های لازم و یافتن اسلوبی برای مذاکره و تفاهم، اختلافات خود را با استفاده از دیپلماسی، رفت و آمد بین دو کشور و در سطوح لازم مورد پیگیری قرار دهند. تلاش و کوشش هرچه بیشتر آن ها در این برهه می تواند تمامی تلاش های آشفته جویان و بدخواهان منطقه ای و بین المللی را با ناکامی هر چه بیشتر مواجه سازد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала