گزارش و تحلیل

واکسن ضد گریپ روسیه

© Fotolia / BillionPhotos.comواکسن
واکسن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واکسن ضد گریپ روسیه در ایران تولید خواهد شد.

شرکت  داروسازی معتبر روسیه به نام « پطرو واکس فارم» که واکسن ضد گریپ آن «گریپول پلاس»  مورد توجه خاص پزشکان  و داروسازان ایرانی قرار گرفته است،  به معرفی  مجتمع تولیدی خود برای خبرنگاران پرداخت.  مارینا الشعلان خبرنگار  « اسپوتنیک پرشین»  در این خصوص گزارش می دهد.

این کارخانه که بر اساس استانداردهای بین المللی کار می کند  در فاصله چند کیلومتری مسکو واقع است.  اولین خط تولید  واکسن « گریپ پلوس» را « قلب» کارخانه می نامند.

 به گزارش « اسپوتنیک پرشین» ، در ماه فوریه  سال جاری  شرکت فوق الذکر  قراردادی با  شرکت های ایرانی  Sobhan Recombinant Protein   و   Arvin LTD در خصوص تحویل فناوری  تولید  دارو «گریپول پلاس»  به ایران به امضا رساند.  این معامله  جهت جدید استراتژیکی  در همکاری مسکو و تهران —  داروسازی — را گشود.

یلنا آرخانگلسکایا،  رئیس شرکت  با سخنرانی در مقابل خبرنگاران  در مجتمع تولیدی  « پطرو واکس فارم»  در باره جریان  اجرای این قرارداد صحبت کرد.  وی از جمله گفت که تقریبا اولین مرحله  ساخت  کارخانه تولیدی در ایران به پایان رسیده است. محوطه « پردیس» (در 50 کیلومتری تهران)  واقع در یکی از  مناطق خوش آب و هوا و پاک آماده شده است  که پاسخگوی تمام  نیازهای محیط زیست و استانداردهای بین المللی است.  انتظار می رود  که در  پاییز سال 2017 میلادی  روند کارگذاری  تجهیزات  خط تولید به پایان برسد.  رئیس شرکت « پطرو واکس فارم»  به پیش بینی خوشبینانه ای دست زد و گفت: «  تا پایان سال 2019 انتقال  فناوری سیکل کامل  تولید واکسن  ضد گریپ روسیه  به ایران به پایان خواهد رسید.  قرار است  علاوه بر شرکت تحت ریاست وی،  داروسازان سنت پطربورگ نیز در  این پروژه شرکت فعالی داشته باشند.

شایان ذکر است که  گروه واکسن « گریپ پلوس»  یک واکسن ضد گریپ آخرین نسل است که فاقد مکمل هاست و از آن می توان برای پیشگیری گریپ در بزرگسالان و کودکان و حتی نوزادان از شش ماه و زنان حامله استفاده کرد..  به دلیل  تأثیربخشی خوب واکسن،  «گریپول پلاس»،   بیش از 20 سال است  که برای واکسیناسیون  ساکنان روسیه  و یکسری از کشورهای همسود مورد استفاده قرار می گیرد. هم اکنون  تولید این داروی بی نظیر روسی  بر طبق تجربه مشابه  انتقال  فناوری تولید آن به بلاروسی،  در ایران سازماندهی خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала