رئیس پنتاگون تهدید کرد با تسلیحات جدید مخالفان آمریکا در آسیا و اقیانوسیه را متعجب کند

© REUTERS / Yuri Gripas Министр обороны США Эштон Картер в Вашингтоне
Министр обороны США Эштон Картер в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا طی پنج سال آینده دهها میلیارد دلار را صرف تجدید تسلیح و مدرنیزه کردن نیروهای خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه خواهد کرد تا مخالفان بالقوه این کشور ناراحت و متعجب شوند.

به گزارش اسپوتنیک، اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا در سخنرانی خود در برابر خدمه ناو هواپیمابر Karl Winson در پایگاه دریایی ایالات متحده در منطقه سان دیگو ایالت کالیفرنیا ضمن بیان این مطلب گفت تجدید تسلیح هواپیما ها، زیردریایی ها، اژدر ها و دیگر وسایل، سلاح های سایبری و وسایل فضا پایه را در بر خواهد گرفت. اشتون کارتر ابراز اطمینان کرد که این نوآوری ها برای مخالفان بالقوه آمریکا غیر منظره خواهند بود.
رئیس پنتاگون اعلام کرد:" ما از طریق سه برابر کردن زادخانه موشک های کروز دریا پایه Tomahawk ، زیردریایی ها از نوع Virginia را مرگبارتر و دارای قدرت رزمی بیشتر خواهیم کرد. ما همچنین سرمایه گذاری در تولید وسایل دریایی بدون سرنشین دارای اندازه ها و وزن های گوناگون را افزایش خواهیم داد. چنین وسایلی قادر خواهند بود در آبهای دارای عمق اندکی که زیردریایی های معمولی از انجا عبور کنند، با ثمربخشی بیشتری فعالیت کنند". وزیر دفاع امریکا خاطرنشان کرد این فقط بخشی از 40 میلیارد دلار بودجه ای است که نهاد تحت رهبری وی طی پنج سال برای نگهداری از نیرومندترین ناوگان زیردریایی در جهان خرج خواهد کرد.
اشتون کارتر ادعا کرد که تمام این کارها "به خاطر صلح ، ثبات و پیشرفت در منطقه آسیا و اقیانوسیه" انجام می شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала