مردمان روسیه چه می خورند؟ پروژه تبلیغ غذاهای روسی برای خارجی ها

© Fotolia / Vkuslandiaغذای روسی
غذای روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، سازمان همکارهای روسیه در بخش خارجی "روسوترودنیچستوا" اقدام به راه اندازی پروژه ای جهت بهتر نشان دادن جلوه روسیه در خارج از مرزهای این کشور به کمک غذاهای معروف روسی نموده است.

به نوشته روزنامه "ایزوستیا"، ایده و هدف اصلی این پروژه آشنا ساختن خارجی ها با غذاهای ملی مردم روسیه و ایجاد یک نگرش مثبت در آنها می باشد.
رئیس سازمان "روسوترودنیچستوا" در این رابطه اعلام کرد:
"روسیه تنها در باله، ادبیات و تئاتر خلاصه نشده و دارای غذاهای خوشمزه، سالم و مفید است. شاید هر کسی علاقه نداشته باشد به سینما و تئاتر بروند اما همه ما صرف نظر از کشور محل اقامت خود همیشه علاقه به خوردن غذاهای خوشمزه داریم."
دفتر این سازمان در رابطه با نظر خارجی ها درباره ی غذاهای روسی گفت که خارجی ها غذاهای روسی را به خوراکی های عهد باستان نسبت داده اند. به گفته ی مقامات این سازمان، مردم کشورهای خارجی بر این عقیده اند که غذاهای روسی قرن هاست که یکنواخت بوده و تغییری نکرده اند. آنها همچنین باور دارند که این غذاها نه خوشمزه هستند و نه مفید. این موضوع باعث شده است که تصویر روسیه در دیدگاه خارجی ها، یک کشور غیر مدرن تلقی شود.
این پروژه ی به اصطلاح آشپزخانه ای در ماه اکتبر تا دسامبر سال جاری اجرا خواهد شد. در چارچوب برگزاری این پروژه در خارج از روسیه، انواع جشنواره ها، نمایشگاهها، کلاس های آشپزی و غیره برگزار خواهد شد. انتظار می رود که این پروژه در کشورهای یونان، بلغارستان، اسپانیا، آلمان و دیگر کشورها برگزار گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала