کشف استخوان‌های فسیل شده گونه ناشناخته ای از دایناسور

© AFP 2023 / Kazuhiro NogiСтатуя Годзиллы в натуральную величину в Токио
Статуя Годзиллы в натуральную величину в Токио - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باستان‌شناسان موفق به کشف استخوان‌های فسیل شده یک دایناسور ناشناخته شدند. دایناسورها بزرگترین موجودات زنده تاریخ حیات کره زمین به شمار می آیند.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از خبرگزاری فارس، این دایناسور با طول 40 متر و وزن 77 تن می باشد که به آن لقب بزرگترین جاندار ساکن کره زمین داده اند.
فسیل این جاندار در کشور آرژانتین و در زیر خاک های این کشور کشف شده است. باستان شناسان از روی فسیل های باقیمانده از این جانور غول پیکر حدس هایی در مورد اندازه بدن آن زدند. پس از آن به کمک سیستم‌های سه‌بعدی شبیه‌‌سازی کامپیوتری توانستند پرده از اندازه این دایناسور بردارند.
این حیوان دارای 40 متر طول و 20 متر ارتفاع با وزن 77 تن بوده است. طبق تحقیقات باستان شناسان مشخص شده است که این دایناسور بین 95 تا 100 میلیون سال قبل در جنگل‌های پاتاگونیا کشور آرژانتین زندگی می‌کرده است.
کارشناسان وزن 77 تن را چیزی معادل 20 فیل آفریقایی دانستند و برای نگهداری از آن تصمیم دارند یک موزه جدید با ارتفاع بیش از 20 متر بسازند.
گفتنی است که آخرین و بزرگترین دایناسوری که تاکنون کشف شده بود "آرنجنتیناسورز" نام داشت. گونه کشف شده جدید، چیزی حدود 7 تن از او سنگین‌تر می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала