گزارش و تحلیل

پشتیبانی ایران از روسیه در مبارزه با تروریسم

© REUTERSپشتیبانی ایران از روسیه در مبارزه با تروریسم
پشتیبانی ایران از روسیه در مبارزه با تروریسم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مداخله روسیه در عملیات های نظامی در سوریه اوضاع جنگی را از ریشه تغییر داد و باعث از بین رفتن بخش قابل ملاحظه ای از نیروی زنده و فن آوری شبه نظامیان گردید.

بیانیه ی مرتبط با اولین سال تصویب استفاده از نیروی نظامی روسیه در خارج از مرزهای این کشور که سی ام سپتامبر سال 2015 اتخاذ گردید ، در شورای فدرال این کشور اقامه شد.
سناتورها همچنین بیان داشتند که اعمال روسیه در سوریه ، " عمل یک جانبه برای اجرایی کردن منافع روسیه در منطقه " و حمایت از مقامات قانونی جمهوری نیست بلکه " سهم مهم و ارزنده ی روسیه در تلاش بین المللی برای مبارزه با تروریسم و تقابل با افراط گرایی" است. اعضای شورای فدرال ، تلاش های دیپلماسی روسیه را در جهت حل و فصل سیاسی — دیپلماتیکی درگیری مسلحانه در سوریه از طریق گفتگوی بین سوریه ای ارج نهادند، همچنین از صمیم قلب از سربازان روسی که در عملیات های نظامی در سوریه به خاطر اجرای صادقانه و شجاعانه وظیفه ی نظامی خود حضور دارند، تشکر کردند. "
حسین شیخ الاسلام ، مشاور وزیر امور خارجه ایران ، سفیرسابق ایران در سوریه در سال های 1998 تا 2003 در مصاحبه ای با مارینا الشعلان ، خبرنگار اسپوتنیک فارسی در خصوص ارزش های عملیات های ضد تروریستی روسیه در سوریه شرح میدهد:


در بیانیه ی شورای فدرال روسیه همچنین از نمایندگان کشورهای ذینفع خارجی خواسته شد از تلاش ها برای برقراری گفتگوی بین سوریه و هماهنگی عملیات های نظامی علیه گروهک های تروریستی در سوریه و سایر دول خاور میانه حمایت کنند.
ایران به این فراخوان پیوسته و طی یک سال ازعملیات های نیروی هوایی روسیه در سوریه پشتیبانی کرده است. حسین شیخ الاسلام ، مشاور وزیر امور خارجه ایران در این زمینه نیز یادآوری می کند و می گوید:


عملیات های روسیه علیه سازمانهای تروریستی " داعش" و " جبهه النصره " در محدوده ی سوریه سی ام سپتامبر سال 2015 و به درخواست رئیس جمهور سوریه بشار اسد آغاز شد. تحت حمایت نیروی هوایی روسیه ارتش دولتی تقریبا 400 منطقه ی مسکونی را آزاد کرد. خسارت های سنگینی به تجارت غیرقانونی نفت وارد کرده و مسیر های اصلی ارسال اسلحه و مهمات برای شبه نظامیان بسته شد. چهاردهم ماه مارس رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین دستور داد که بخش اعظم نیروی هوافضای روسیه از سوریه خارج شود ، ضمن آنکه در محدوده ی سوریه عملیات های دو بخش نظامی روسیه در پایگاه های حمیمیم و طرطوس ادامه دارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала