خسارات طوفان سهمگین «مگی» درمنطقه «جه جیانگ» جنوب شرق چین

© REUTERS / UNICEF PacificЦиклон "Пэм" в Вануату
Циклон Пэм в Вануату - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اثر رانش زمین ناشی از طوفان سهمگین «مگی» در جنوب شرق چین، علاوه بر وارد آمدن خسارات شدید به این منطقه، تاکنون یک نفر کشته و 32نفر مفقود شدند.

به گزارش اسپوتنیگ به نقل از ایرنا، این طوفان که از چند روز پیش با سرعتی معادل 200 کیلومتر در ساعت تایوان را درنوردید، اوایل روز گذشته (چهارشنبه) همراه با بارانهای سیل آسا وارد منطقه «جه جیانگ» در جنوب شرق چین شد.

سازمان هواشناسی چین اعلام کرد که این حادثه طبیعی علاوه بر وارد آوردن خسارات مالی فراوان، باعث رانش زمین در این منطقه شده که تاکنون یک نفر کشته و 32 نفر نیز مفقود شده اند.

طوفان مگی همچنین باعث تخریب 37 باب منزل مسکونی در منطقه «لی شویی» در استان «جه جیانگ» شد و در مسیر خود باعث آسیب زدن به تأسیسات زیربنایی و منابع طبیعی شده است.

دولت چین برای کمک رسانی بموقع به آسیب دیدگان، بالغ بر 400 نیروی امداد و نجات را به منطقه اعزام کرده که کار کمک رسانی همچنان ادامه دارد.

شرایط نابسامان جوی ناشی از طوفان مگی در روستاهای مناطق استان گوانگجو نیز باعث تخلیه بالغ بر 120 هزار نفر از ساکنان آن و انتقال آنان به نواحی امن شده است.

همچنین بیش از 100 پرواز داخلی و بین المللی فرودگاه «فوجو» در استان فوجیان لغو شد و برنامه حرکت قطارهای مسافربری نیز به تعویق افتاد.

طوفان «مگی» که از سه روز پیش وارد منطقه تایوان شده بود پنج کشته و 268 زخمی برجای گذاشت و علاوه بر وارد آوردن خسارات قابل توجه و تخلیه نزدیک به 6 هزار نفر، باعث قطع برق دو میلیون منزل مسکونی شد و 420 پرواز را در این جزیره لغو کرد.

مناطق جنوبی و شرقی چین و همچنین منطقه تایوان در حد فاصل ماههای اردیبهشت تا شهریور (مه، ژوئنو ژوئیه) همواره شاهد طوفان و بارانهای سیل آساست که خسارات مالی و جانی زیادی به مردم این نواحی وارد می کند که از ابتدای تابستان امسال تاکنون بیش از 200 نفر فقط در چین جان خود را از دست داده اند.

فصل های مرطوب همراه با باران موسمی، شرایط آب وهوایی غالب در بیشتر نقاط چین است و طوفان های موسمی متعدد در فصل تابستان و در امتداد سواحل جنوبی و شرقی چین همواره سیل های مخربی به همراه دارد.

سازمان هواشناسی چین و تایوان قبل از شروع فصل تابستان هشدار داده بودند که امسال یکی از پربارش ترین سال ها و بارش های سیل آسا برای نواحی شمالی، جنوبی و شمال غرب کشور خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала