اضطراب و تشویش نفسی

© Fotolia / DragonImagesجراحی پلاستیک صورت
جراحی پلاستیک صورت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو درصد ساکنان زمین از وسواس به جراحی پلاستیک رنج می برند.

این بیماری — Body dysmorphic disorder — نام دارد. بعضی از افراد که سخت تحت تأثیر  استانداردهای مدرن  زیبایی قرار می گیرند، توجه زیادی به ظاهر خود مبذول می دارند.

کلاژن، سیلیکون و بوتاکس  برای اینگونه افراد مثل نوای موسیقی دلپذیر است. رودریگو  آلوس (Rodrigo Alves)، برزیلی 32 ساله ، 40 عمل جراحی روی خود به انجام رساند تا شبیه  شوهر عروسک باربی بشود.

تمایل سیستماتیک به عمل جراحی برای  تغییر ظاهر خود  از عنوان « Body dysmorphic disorder» برخوردار شده است. حداقل 2 درصد ساکنان زمین از این بیماری رنج می برند. الخاندرا لوی (Alejandra Levy)   روانشناسی از اوروگوئه در مصاحبه با رادیو « اسپوتنیک» گفت: « افرادی که مبتلا به چنین وسواسی هستند، از ظاهر خودشان ناراضی اند.  آنچه دیگران به آن توجهی نمی کنند ، برای این گونه افراد یک نقص به حساب می آید».

 جوسلین ویلدنشتین از سوئیس یک نمونه دیگر این بیماری است. او به زن — گربه معروف است و برای اینکه صورتش شبیه گربه شود عمل های زیادی انجام داد  تا بیشتر مورد پسند  شوهرش قرار بگیرد که همیشه از گربه های بزرگ خوشش می آمد.

مطابق با اطلاعات  انجمن  بین المللی جراحی پلاستیک  و زیبایی، بیشترین روندهای زیبایی —4 میلیون-  که عمل جراحی پلاستیک  و دیگر عمل ها بخشی از آن است در آمریکا انجام می شود. برزیل  با 3 میلیون و 300 هزار  در جای دوم و سپس کشورهای کره جنوبی، هند، مکزیک، آلمان، کلمبیا، فرانسه و ایتالیا قرار دارند.

لوی در توضیح گفت: « باید به این مسأله به شکل   وسیعتری نگریسته شود.  وقتی انسان برای انجام عمل های جراحی زیاد آماده است، در وهله اول علت، همخوان شدن با استانداردهای  فرهنگ مدرن است که جوانی و  زیبایی مترادف یکدیگر به حساب می آیند. از اینرو روی آوردن به عمل جراحی، در واقع  عدم پذیرش  فرایند پیری ارگانیزم از سوی شخص است. شخص نمی خواهد قبول کند که این روند ناچار است. نفی فرایند های طبیعی  مشاهده می شود که می تواند به پاتالوژی بیانجامد. آنها دچار وهم می شوند که همچنان جوان می مانند. رسانه ها در بخشی از این ماجرا مقصر هستند.»

زنان بیشترین  عمل های جراحی  پلاستیک را انجام می دهند.  در سال 2015 میلادی ، 18 میلیون عمل جراحی پلاستیک  انجام شد که 86 درصد کل عمل های جراحی بود. بیشترین عمل ها برای  بزرگ کردن سینه، لیپوساکشن، بلند کردن پلک، بازسازی دیواره شکم و زیبایی بینی بوده است.

مردان رویهمرفته 3 میلیون عمل جراحی انجام دادند  که 14 درصد کل عمل جراحی را تشکیل می دهد- بلند کردن پلک، لیپوساکشن، برداشتن سینه، زیبایی بینه و پیوند بافت چربی.

بعلاوه باید به  جنبه اقتصادی این موضوع توجه شود.  این پدیده تا حد زیادی با  امکانات مالی  مردم در پرداخت قیمت این نوع عمل های جراحی  مرتبط است. افرادی که از یک عمل به عمل دیگر روی می آورند، مرگ را نفی می کنند. آنها جوانی را  بالاتر از هر چیزی قرار می دهند.  اینگونه افراد برای جوانی جاویدان حاضر به انجام هرکاری هستند».

هم اکنون بیشترین تعداد جراحان پلاستیک جهان — 6500 نفر در آمریکا  کار می کنند.  برزیل در جای دوم  با 5000 جراح پلاستیک  و چین با 2800 جراج پلاستیک در ردیف دوم و سوم قرار گرفته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала