منبع نزدیک به فرمانده کل ارتش لیبی به اسپوتنیک: وی از روسیه درخواست اسلحه نکرده است

© Sputnik / Andrei Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر منبع نزدیک به فرمانده کل ارتش لیبی: وی از روسیه درخواست اسلحه نکرده است
منبع نزدیک به فرمانده کل ارتش لیبی: وی از روسیه درخواست اسلحه نکرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طوری که پیشتر تعدادی از رسانه ها اعلام کرده بودند فیلدمارشال خلیفه حفتار، فرمانده کل ارتش لیبی از روسیه درخواست نکرده برای برای نیروهای مسلح این کشور اسلحه و تجهیزات ارسال کند. این مطلب را یک منبع در بین اطرافیان فیلدمارشال خلیفه حفتار به "اسپوتنیک" گزارش داد.

این منبع گفت:" فرستاده ویژه حفتار واقعا به مسکو پرواز کرده بود اما دلیل این بازدید به هیچ وجه در رابطه با تحویل اسلحه نبود و وی حامل پیام رسمی نبود".
منبع توضیح داد که روسیه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است و نمی تواند بر خلاف حقوق بین المللی به لیبی اسلحه تحویل دهد.
پیشتر "اسپوتنیک" به نقل از منابع روزنامه "ایزوستیا" گزارش داده بود رشال خلیفه حفتار، فرمانده کل ارتش لیبی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور و سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه پیام هایی را ارسال و در آنها درخواست کرده برای نیروهای مسلح این کشور اسلحه و تجهیزات ارسال شود.

ه گفته این منابع عبداباسط البدری، سفیر لیبی در عربستان سعودی از مسکو بازدید کرده و روسیه را به آغاز عملیات ضد تروریستی در لیبی فرا خوانده است.

منبع روزنامه "ایزوستیا" گفت:"لیبیایی ها درخواست کرده اند نه فقط سلاح های سبک بلکه ماشین های نظامی از جمله هواپیما برایشان ارسال شود. علاوه بر این آنها مسکو را به آغاز عملیات نظامی در لیبی علیه اسلام گرایان از نوع عملیات فعلی در سوریه فرا خوانده اند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала