پروفسور سمیعی: از ایده کارآفرینی آلمان توسط دانشجویان الگو بگیریم

© Tiziana Fabiارمنستان ، پلی برای رسیدن کسب و کار ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا
ارمنستان ، پلی برای رسیدن کسب و کار ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فوق تخصص جراحی قاعده مغز با بیان اینکه دانشجویان کلید حل مسائل هستند که آینده کشور را می سازند بر توسعه همکاری بین رشته ای بین دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، پروفسور مجید سمیعی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان در دانشگاه گیلان، اظهار کرد:من هیچ وقت سخنم را برای سخنرانی از قبل آماده نکردم و همیشه از قلبم صحبت می کردم و موثر هم واقع می شد.

وی خطاب به دانشجویان گفت:به شما درود می فرستم و این حقیر، استاندار و فرماندار و… مهم نیستیم بلکه مهم شماها هستید.

پروفسور سمیعی افزود:رئیس جمهور ما بیان کرد که «می خواهیم مسائل را با کلید باز کنیم» می دانید آن کلید کجاست؟ آن کلید شما دانشجویان هستید که کشور را می سازید.

بودجه کشور معطوف توسعه علم و دانش شود

وی ادامه داد: با شروع سال تحصیلی کسانی که امسال وارد دانشگاه می شوند باید حس کنند که مسئولیت بزرگی را به عهده گرفتند چراکه نسل آینده به علم آنان احتیاج خواهند داشت، این حس مسئولیت باید انگیزه ای برای ساختن ایران باشد.

پروفسور سمیعی تصریح کرد:حدود 5 میلیون دانشجو در ایران داریم که اگر هر کدام از اینها بتوانند 10 تا 100 کار بوجود آورند معضل بیکاری نخواهیم داشت.آلمان چنین کاری انجام داد و مجبور شد از ترکیه افرادی را برای انجام کار بیاورد.

این فوق تخصص جراحی قاعده مغز خطاب به دانشجویان بیان کرد: ما باید تمام بودجه را در راه موقعیت شما قرار دهیم زیرا هر یک از شما باید مانند الماس صیقل داده شوید.

پتانسیل علمی ایران در دنیا سرآمد است

وی افزود: ما پتانسیل های علمی در ایران داریم که می تواند در سرار دنیا سرآمد باشد، علم و دانش به یک کشور تعلق ندارد. امروزه هر دانشجویی امکان رسیدن به آنچه که می خواهد را دارد، اکنون دیگر کمبود امکانات بهانه درستی نیست.

پروفسور سمیعی گفت: از همه دانشجویان خواهش می کنم که وقت خود را به بطالت نگذارید و دانشجویان پسر سعی کنند تمرکز خود را به سطح تمرکز خانم ها برسانند و آرزویم این است که دید دنیا به توانمندی بانوان ایرانی تغییر کند.

فوق تخصص جراحی قاعده مغز با بیان اینکه خانم های ایرانی بهترین دانشجویان در بهترین مراکز دانشگاهی کشور هستند، تصریح کرد: به همه شما دانشجویان افتخار می کنم. آینده ایران زمانی درخشان است که دختران و پسران همگی یکصدا برای کشور کار کنند و دانش را در اختیار ملت خود بگذارند.

برای کسب مقام و عنوان به دنبال علم نباشید

وی با بیان اینکه لطافت و دوستی که در ایران وجود دارد در هیچ کشور دیگری وجود ندارد، گفت: افکاری که بیاندیشد با رفتن به دانشگاه خارجی و معروف، فرد بزرگی می شود را کنار بگذراید و شخصا بتوانید کارهای علمی انجام دهید تا اندیشه شخص شما نمره یک باشد.

این دانشمند برجسته علوم اعصاب تصریح کرد: برای کسب مقام و عنوان به دنبال علم نباشید، این فرهنگی است که دلم می خواهد در کشور ما فراهم شود تا جوانان ما با تحصیل، دنبال تیتر و عنوان نباشند بلکه با فناوری نوین ارزش و اعتبار کسب کنند، در تمام عمرم به هر جای دنیا نامه نوشتم در پایان نامه فقط به نوشتن اسم و فامیل اکتفا کردم.

مغز مرکز ثقل تحقیقات است

پروفسور سمیعی با تاکید بر توسعه همکاری بین رشته ای بین دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیان کرد: می خواهم پُلی باشم بین این دو دانشگاه که تمام رشته های مرتبط پزشکی و علمی را به هم وصل کنیم. خبر خوب دیگری که شنیدم این بود که استاندار گیلان گفت که «می خواهیم گیلان مرکز افتخارات علوم اعصاب در دنیا باشد»، تمام رشته ها با هم ارتباط دارند و مغز هم مرکز ثقل تحقیقات است.

وی در ادامه با ارائه یافته ها و تحقیقات خود در خصوص علوم اعصاب و مغز، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در گیلان تکنولوژی الکترودهایی که بتوانند دست را حرکت دهند، را اجرایی کنیم.

این فوق تخصص جراحی قاعده مغز در پایان گفت: آن خالقی که ما را بوجود آورده 100 میلیارد سلول را به هم متصل کرده، بعد ما که 6 میلیارد آدم در جهان هستیم که هنوز نتوانستیم با هم ارتباط بگیریم و با خوشی و آرامش زندگی کنیم، آرزو می کنم صلح جهانی در دنیا برقرار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала