نظرسنجی اسپوتنیک، اروپاییان به پایگاه های نظامی خارجی ایمان ندارند

© AFP 2023 / Toshifumi KitamuraВоеннослужащие США на базе Кэмп-Дзама в Японии
Военнослужащие США на базе Кэмп-Дзама в Японии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اطلاعات همه پرسی اسپوتنیک - نظرسنجی ، ساکنین کشورهای اروپایی به حل مسائل امنیت ملی توسط پایگاه نظامی خارجی واقع در محدوده ی کشورهایشان اطمینان ندارند.

 

 

 

 

 

 

 

© Sputnikنظرسنجی اسپوتنیک
نظرسنجی اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران
نظرسنجی اسپوتنیک

تنها 4 درصد از ساکنین آلمان و 5 درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی از ایتالیا معتقدند که پایگاه های نظامی خارجی می توانند از کشورها بهتر از ارتش ملی دفاع کنند. این اطلاعات در نتیجه ی همه پرسی که شرکت تحقیقاتی Ifop به سفارش خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک برگزار کرد ، بدست آمده است. طبق گزارش وزارت دفاع آمریکا طی سال 2015 ، 587 تاسیسات نظامی در خارج از مرزهای این کشور قرار دارند.
اکثریت قریب به اتفاق این تاسیسات نظامی در اروپا، در آلمان به ثبت رسیده اند ، در ایتالیا نیز میزان قابل توجهی از نیروی دریایی و ارتش آمریکا وجود دارند. به این پرسش که چه کسی بهتر از کشورشما دفاع خواهد کرد ، بیشتر از یک سوم آلمانی ها (38 درصد) و ایتالیایی ها (34 درصد) پاسخ دادند که ارتش ملی بدون پایگاه نظامی خارجی از عهده ی دفاع از کشور برمی آید. 37 درصد از ساکنین آلمان و 34 درصد از ساکنین ایتالیا بیان داشتند که ارتش ملی و پایگاه خارجی با هم از کشورهایشان دفاع می کنند. 21 درصد از شرکت کنندگان در آلمان و 27 درصد از ایتالیا نتوانستند به این پرسش پاسخ دهند.
همه پرسی به درخواست خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک توسط شرکت تحقیقاتی فرانسوی IFop از بیست و هشتم ژوئن تا چهارم ژوئیه در آلمان (1004 نفر) و در ایتالیا (1002 نفر) برگزار شد. انتخاب افراد براساس جنسیت ، سن و جغرافیای محل زندگی شان بود. حداکثر اشتباه انتخاب برای اطلاعات به طور کل در کشور 3.1 درصد و سطح اطمینان 95 درصد بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала