پیشگوی بزرگ آمریکایی که اشتباه نمی کند: ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiپیشگوی بزرگ آمریکایی که اشتباه نمی کند: ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد
پیشگوی بزرگ آمریکایی که اشتباه نمی کند: ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلن لیچمن، استاد آمریکایی که در بیش از 30 سال گذشته توانسته پیشبینی دقیقی از انتخابات هشت رییس جمهور آمریکا داشته باشد و به این سبب موسوم به "تاریخ نویس سیاسی" است، پیشبینی کرده که دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه در انتخابات سال 2016 پیروز خواهد شد.

به نوشته روزنامه "واشنگتن پست"، این استاد آمریکایی با بکار گیری سازوکاری که در آن از 13 شاخص یا "کلید" استفاده می شود، از سال 1984 توانسته است حدس دقیقی از هر یک از انتخابات های ریاست جمهوری این کشور داشته باشد.
لیچمن در مصاحبه با این روزنامه با بیان این که پیش بینی نتایج انتخابات امسال به یکی از دشوارترین پیش بینی ها از سال 1984 تاکنون تبدیل شده است، تاکید کرد: "ترامپ در انتخابات امسال پیروز خواهد شد، هر چند که این نتایج ممکن است تغییر پیدا کند".
وی گفت: "ما تا قبل از این، نامزدی همچون دونالد ترامپ ندیده بودیم و ترامپ ممکن است الگوهای تاریخی را که از سال 1860 در کشور ما حفظ شده، بشکند".
به گزارش "گازتا.رو"، شاخص های مورد استفاده در سیستم پیش بینی لیچمن شامل مولفه هایی همچون عملکرد حزبی در انتخابات میان دوره ای، رقابت یا عدم رقابت رئیس جمهوری کنونی، موفقیت های اخیر سیاست خارجی و تحولات سیاسی و اجتماعی مهم است.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 8 نوامبر سال جاری میلادی برگزار می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала