آنتی ویروس بدتر از ویروس

© Fotolia / ranczandrasبرنامه نویس
برنامه نویس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان به وصله « سوراخ» ها در برنامه ها اشتغال دارند .

برنامه حامی اطلاعات باید بطور کامل خودکار باشد. یعنی باید بطور مستقل نقاط ضعف  دیگر برنامه ها  را یافته و آنها را از بین ببرد. این شرط اصلی  کنکور Cyber Grand Challenge است. به گزارش مطبوعات، آژانس پروژه های پیشرفته تحقیقاتی  دفاعی با عنوان مخفف (DARPA)، کمکور برنامه — ضدهکرها را سازماندهی کرده است.

هم اکنون متخصصان به وصله « سوراخ» ها در برنامه ها اشتغال دارند  که یک روند  طولانی است. ابتدا  برنامه ها — اسکنرها به بررسی  نقاط آسیب پذیر می پردازند که هکرها از طریق آنها  می توانند به داخل تأسیسات نفوذ کرده و دست به خرابکاری بزنند. برنامه — نگهبان با کشف «نقاط ضعف»، اطلاعات مربوط به  مسأله موجود را به اطلاع  متخصص خواهد رساند و او  به رفع این « سوراخ»  در بخش امنیتی خواهد پرداخت.

هدف کنکور آمریکایی — جستجوی روش های اتوماتیک کردن این  روند است تا این فرایند سریع تر و باصرفه تر بشود.  در عین حال هدف اصلی این  مسابقه  — امنیت- اعلام شده است. اما در اینجا سوالاتی مطرح می شود.  زیرا ایده  انتقال کنترل کامل تمام برنامه های ایمنی یه یکی از آنها بخودی خود بی خطر نیست. اولا برنامه ضد هکر که آفریده انسان باشد  می تواند حاوی نقاط ضعف باشد. از اینرو می تواند در مقابل جنایتکاران سایبری آسیب پذیر باشد. هکرها با کنترل آن می توانند  تمام برنامه های تحت کنترل آن را  بدست آورند. امکانات زیادی در مقابل آنها گشوده می شود. دوما ، اگر فرض کنیم که این برنامه  می تواند  این « سوراخ» ها را از بین ببرد، بدین ترتیب برنامه و صاحب آن از  امکانات  بی حد و مرزی برخوردار خواهد شد.

تفاوت های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، نباید نرم افزارهای قانونی و ضروری فراموش شوند که توسط برنامه های ضد ویروس به عنوان  خطر تلقی می شوند. برای مثال،  وسایل  ایمنی  انتقال اطلاعات بانک ها.  در آنجا، از الگاریتم های پیچیده  رمز و دیگر نکات ظریف استفاده می شود. برنامه استاندارد  ضد ویروس شتابی در  حذف آنها بخرج نخواهد داد.  برنامه ضد ویروس به  کاربر اطلاع خواهد داد: جریان مشکوکی در حال وقوع است، به آن توجه کن! در اینجا تصمیم با کاربر است، آن را حذف کند  و یا انجام آن را اجازه بدهد. حافظ سایبری  اتوماتیک تأمل نخواهد کرد، سریع آن را حذف خواهد کرد. زیرا نیازی به فکر کردن ندارد.

با کمک چنین سیستم ایمنی،  می توان فقط  چند بازی کامپیوتری  را بدون مشکل بازی کرد و برای دیگر عملیات باید اجازه جداگانه « سوپر برنامه»  و صاحب آن دریافت شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала