موتور شعله ور به جای قلب

© Sputnik / Aleksandr Kondratukپرستار در بیمارستان
پرستار در بیمارستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخبار انجمن روسی پیوند اعضا.

انجمن پیوند اعضای روسیه، سال 2016 را سال ولادیمیر دمیخوف نامید. حتی افرادی که آشنایی زیادی با  علم طب ندارند، حتما  خبر  سگ دو سر دمیخوف را شنیده اند.  رابطه همکاران دمیخوف  با دانشمند شوروی دشوار بود: از انتقادات بیرحمانه از آزمایشات او گرفته تا تحسین صادقانه.

هم اکنون  خدمات دیمخوف در سراسر دنیا شناخته شده است و هر سال  بیش از 50 هزار  پیوند اعضای بدن  و از جمله حدود 1500 پیوند اعضا در روسیه انجام می شود.  بخش اعظم این نوع عمل های جراحی  (حدود 1000 عمل)  ، عمل های پیوند کلیه است. طی دو سال اخیر، پیوند دیگر اعضای بدن نیز افزایش یافته است — پیوند قلب — دوبار — و کبد — سه بار بیشتر شده است.

جهات دیگر پیوند  اعضا که برای  طب کلینیکی روسیه جدید است نیز توسعه می یابد — پیوند ریه و چند عضو بطور همزمان.  در روسیه پیوند دو عضو، قلب — ریه،  کبد — کلیه و لوزالمعده — کلیه انجام می شود. آخرین عمل روی  بیماران مبتلا به بیماری مزمن  کلیه و دیابت نوع اول،  انجام می شود.

وزارت بهداری روسیه قصد دارد مدت انتظار برای پیوند عضو  را کاهش بدهد. از اینرو  هم اکنون از  قانون  تأمین مالی  اهداکننده و موسسات  توسعه خدمات  اهدای عضو  استفاده می شود.

در حال حاضر، 43 سازمان پزشکی در 22 منطقه روسیه  عمل پیوند اعضا را به انجام می رسانند.  آنها در کار خود بر جدیدترین  دستاوردهای  طب کلینیکی  و علوم « خویشاوند» — ایمونولوژی،  بیولوژی مولکولی ، بیو شیمی ، مکانیک و مهندسی  زیستی تکیه می کنند.

پیوند سیستم گردش خون  از دورنمای خوبی برخوردار می شود.  این سیستم به معنای واقعی کلمه یک سیستم نجات دهنده برای بیمار است که منتظر عضو اهدایی است و یا برای بیمارانی که بدلایلی  نمی توان عمل پیوند عضو را روی آنها انجام داد.

والری شوماکوف نقش بزرگی  در ایجاد سیستم  مدرن گردش خون مصنوعی  ایفا نمود.  انستیتوی پیوند اعضا و بافت ها تحت ریاست وی به مرکز پیشرفته  علمی — پژوهشی مبدل شد که به طراحی راه حل های پیوند اعضا ، ساخت و استفاده از اعضای مصنوعی می پردازد.

متخصصان  این مرکز همراه  دیگر متخصصان روسیه ساخت و تولید سریال اولین دهلیز چپ قلب مصنوعی در داخل کشور  را راه اندازی کردند که  دستگاه کمکی گردش خون با منبع  تغذیه  مستقل بر اساس پمپ محوری قابل کاشت است.

متخصصان پاتولوژی  گردش خون انستیتوی علمی — پژوهشی  نووسیبیرسک به نام  آکادمیسین « مشالکین»، « موتور شعله ور» بی نظیر در جهان را معرفی کردند. در این دستگاه از پمپ دیسکی استفاده شده است  که کاهش مساحت  تماس اجزاء دستگاه با خون و ریسک طومارها را تأمین می سازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала