ریاض و تهران قادر به توافق بر سر متد برآورد استخراج نفت نیستند

© AFP 2023 / Hassan Ammar تنش میان ایران و عربستان ادامه خواهد داشت
تنش میان ایران و عربستان ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق گزارشی که توسط روزنامه "وال استریت ژورنال" چاپ شده است، نمایندگان عربستان سعودی و ایران نمی توانند بر روی روش محاسبه حجم استخراج نفت توافق کنند. این موضوع، مسئله اصلی بحث مذاکرات در چارچوب امکان محدودت سازی و توقف سطح تولید نفت می باشد.

این اختلاف میان ریاض و تهران  روز گذشته طی دیداری در مقر اوپک در وین با حضور نمایندگان عربستان سعودی، ایران، قطر و الجزایر پدید آمد.

ایران می خواهد برای تعیین حجم تولید نفت توسط کشورهای عضو اوپک، از داده های دولتی کشورها که به این اتحادیه گزارش می شوند، استفاده شود. در همان زمان، عربستان سعودی خواستار ارزیابی های مستقل از منابع ثانویه، مانند تحلیل داده های شرکت های مشاوره ای و آنالیز بازار می باشد. وال استریت ژورنال می نویسد که برخی کشورهای عضو اوپک نمی توانند به  آمار ارائه شده توسط مقامات دیگر کشورها اعتماد کنند زیرا هر یک از این اعضا ممکن است تلاشهایی برای دستکاری داده ها به نفع خودشان و کمتر نشان دادن ارقام انجام دهند.

در همین زمان، خبرگزاری رویترز به نقل از خبری در راستای بحث بین دو کشور خاورمیانه اعلام کرد که اگر ایران موافق به توقف تولید در سال جاری باشد، عربستان سعودی نیز آماده کاهش استخراج نفت خواهد شد.  پادشاهی عربستان اعلام کرد که اگر ایران استخراج نفت خود (3،6 میلیون بشکه در روز) را افزایش ندهد، ریاض نیز سطح تولید را از سطح امسال کمتر خواهد کرد.

طبق گفته این خبرگزاری، ایران هنوز پیشنهاد عربستان که در این ماه ارائه شده است را نه رد کرده و نه پذیرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала