مک کین سیاست اوباما در خاورمیانه را "شکست کامل" نامید

© AP Photo / Matt YorkСенатор Джон Маккейн
Сенатор Джон Маккейн - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان ماک کین، رئیس جمهوری خواه با نفوذ کمیته امور نیروهای مسلح سنای آمریکا سیاست باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور در خاور میانه را "شکست کامل" نامید.

سناتور آمریکایی دیروز در نشست گفت و شنود در این کمیته خاطرنشان کرد تاریخ دانان در آینده حکم نهایی خود درباره سیاست اوباما در خاورمیانه را اعلام خواهند کرد اما به عقیده وی این سیاست کاملا شکست خورده است. ماک کین معتقد است در نتیجه اقدامات نسنجیده اوباما (دوره ریاست جمهوری وی در ژانویه 2017 به پایان می رسد) از جمله خروج نیروهای مسلح آمریکا چنان خلائی در خاور میانه به وجود آمد که بدترین نیروهای منطقه از جمله القاعده و داعش و همچنین رژیم ایران و دست نشاندگانش آنرا پر کردند.
مک کین اوباما را به تلاش برای رو برگرداندن از مسائل یکی از مهم ترین مناطق استراتژیک جهان متهم کرد. سناتور امریکایی خاطرنشان کرد هرج و مرج (در خاورمیانه) به چنان حدی رسیده که هیچ کشوری در آنجا نیست که "صحنه نبرد یا شرکت کننده دراین نبرد نباشد". سناتور آمریکایی معتقد است هم القاعده و هم گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) نفوذ خود در سراسر فضای غرب آفریقا تا جنوب آسیا گسترش داده اند.
رئیس کمیته امور نیروهای مسلح سنای آمریکا همچنین اعلام کرد اوباما تا به حال دارای دیدگاه واقع بینانه درباره چگونگی حل و فصل درگیری سوریه نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала