گزارش و تحلیل

برقراری تماس تلفنی ساده، با ماموران سيا!

© Fotolia / Serkat Photographyتردد غیر مجاز کارمندان سفارتخانه های فرانسه و بریتانیا در کردستان ایران
تردد غیر مجاز کارمندان سفارتخانه های فرانسه و بریتانیا در کردستان ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مى خواهيد با مامور واقعى آژانس اطلاعات مركزى آمريكا - سيا و يا آژانس اطلاعات فدرال آلمان - بى اِن دى، تماس گرفته و در مورد زندگى روزمره صحبت كنيد؟ گروه هنرى (آرت گروپ) "Peng!" موفق به برقرارى چنين تماس هاى تلفنى شده است!

فعالان اين گروه مى توانند افراد كاملا عادى را از طريق تلفن، به ماموران سازمان هاى امنيتى در سراسر جهان، مرتبط كنند. خبرگزارى "اسپوتنيك"، نحوه انجام اين كار را از گروه هنرى "Peng!"، جويا شده است.

تعجب آور است، اما شماره هاى تماس اكثر ماموران را مى توان در فضاى مجازى، پيدا كرد. شماره برخى از آنها در گروه هاى اجتماعى خاص و تعداد ديگر در نتيجه نشت اطلاعاتى، درز پيدا مى كنند. براى برقرارى تماس با كارمندان سرويس هاى اطلاعاتى، تلفن معمولى را به يك رايانه حاوى بانك اطلاعاتى از شماره هاى مختلف تلفن، متصل مى كنند. تمام اين شماره ها از طريق آى پى تلفنى، وارد شبكه مى شوند. و بدين ترتيب هرگز نمى توان مكان برقرارى ارتباط را شناسايى كرد.

آريل فيشر، نماينده PENG از امكان برقرارى تماس تلفنى با كاركنان سازمان هاى مختلف اطلاعاتى جهان، پرده برداشته است:

" تعداد آنها بسيار زياد است. سازمان اطلاعات امنيت كانادا، آژانس امنيت ملى آمريكا (NSA)، آژانس اطلاعات مركزى آمريكا (CIA)، اداره تحقيقات فدرال آمريكا (FBI)، آژانس اطلاعات فدرال آلمان (BND)، اداره فدرال نگهبانى از قانون اساسى (سازمان امنيت داخلى جمهورى فدرال آلمان) از جمله آنها هستند. البته در اين فهرست مى توان به سرويس هاى امنيتى ايتاليا و فرانسه نيز اشاره كرد. با اين حال ما دائما در حال يافتن افرادى هستيم كه مى توانند با در اختيار قراردادن شماره هاى جديد تلفن ماموران، امکان اجرای پروژه به اصطلاح "تماس با جاسوس" را در سراسر جهان، ميسر كنيم."

فيشر در ادامه، هدف گروه خود را براى انجام چنين كارى، اينگونه توضيح داد:

"ما مى خواهيم به همه نشان دهيم كه اين ماموران نيز انسان هستند. آخر تصاویر آنها در فيلم هاى هاليودى، به افرادى شباهت دارند كه در اماكن تاريك، نشسته و همه كس و همه چيز را تحت نظر و كنترل دارند. ما اين را درك كرديم و خواستيم تا اين كارزار را راه اندازى كنيم. این را نباید فراموش کرد که آنها از دولت دستور مى گيرند تا از ما دفاع كنند، نه جاسوسى!."

در آرت گروپِ PENG يقين دارند كه شركت كنندگان اين كارزار، با ايده آنها موافقند، اما وقتى كه كار به مكالمه واقعى تلفنى مى كشد، برخى از آنها مى ترسند.

سه گزینه مختلف برای "تماس با جاسوس" وجود دارد. در نوع اول، افراد وارد یک كيوسك تلفن شده و به مكالمه مى پردازند. در نوع دوم، یک مرکز تماس (کال سنتر) با برگزاری دوره درسی برای متقاضیان، نحوه برقراری مکالمه با ماموران سرویس های امنیتی و چگونگی دریافت اطلاعات جالب از آنها را آموزش می دهد. گزینه سوم، چیزی شبیه یک بازی نمایشی است. بر روی صحنه و در یک برنامه زنده، مسابقه بهترین هم صحبت جاسوسان، برگزار می شود.
شرکت کنندگان این برنامه می توانند ماموران اطلاعاتی کشور مورد نظرشان را برای برقراری ارتباط، انتخاب کنند. ابتدا شرکت کننده، کشور و سپس سازمان امنیتی مورد نظر خود را مشخص می کند. در آخر سامانه، بصورت تصادفی شماره تلفن یکی از ماموران اطلاعاتی موجود در دیتا بیس را شماره گیری می کند.
با این حال واکنش جاسوسان به چنین تماس هایی از جذابیت کمتری برخوردار است. آریل فیشر در انتها می گوید:


"البته که چنین افرادی در انتظار دریافت تماس هایی با چنین شماره هایی نیستند. اما آنها با گذراندن دوره های ویژه آموزشی از آمادگی کامل برخوردارند. دیدن واکنش آنها بسیار هیجان انگیز است. اینکه این افراد مشکوک از مخاطب خود چگونه سوال می کنند و بصورت خودکار "موشکافی" کرده و حرفه ای از دادن پاسخ، طفره می روند".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала