گشایش مرکز پزشکی در کریمه

© Sputnik / Sergey Malgavkoشهر « یوپاتوریا» در شبه جزیره کریمه
شهر « یوپاتوریا» در شبه جزیره کریمه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیماری های قلب و عروق و سرطان،دلایل اصلی مرگ و میر در بین ساکنان روسیه است.

ورونیکا سکورتسووا وزیر بهداری  روسیه  مرکز عروق را در شهر « یوپاتوریا» (شبه جزیره کریمه) افتتاح کرد. این مرکز شامل، بخش اعصاب 48 تختخوابی، بخش سندروم حاد کرونری به گنجایش 45 تختخواب و بخش تشخیص است.

اولگ سالاگای مدیر بخش بهداشت و ارتباط عمومی  وزارت بهداری روسیه گفت: « گشایش این موسسه پزشکی  رساندن کمک  به بیش از 228 هزار  بیمار مبتلا به بیماری های حاد عروقی را ممکن می سازد».

بیماری های قلب و عروق، سرطان،  دلایل اصلی مرگ و میر در بین ساکنان روسیه است.  اما در سالهای اخبر،  شاخص مرگ و میر  بر اثر بیماری های قلب و عروق، کاهش نشان داده است.  بر اساس اطلاعات « آمار  روسیه»  از ماه ژانویه  تا مه مه سال 2016  بطور کلی  مرگ ومیر در کشور در مقایسه با  دوره مشابه سال گذشته تقریبا 3 درصد کاهش نشان داد. کاهش مرگ ومیر بر اثر  بیماری های قلبی  به میزان 6 ونیم درصد بوده است و در 74 منطقه  فدراسیون روسیه، این کاهش به ثبت رسیده است.

 به گزارش روزنامه  روسی « ایزوستیا» در وزارت بهداری روسیه دلیل این کاهش  - افزایش تشخیص بموقع  بیماریهای قلب —عروق اعلام شد.

آکادمیسین لئو بوکِریا،  جراح ارشد  وزارت بهداری روسیه و رئیس دانشکده پزشکی  به نام « آ.ان.بوکریا» قبلا در مصاحبه با « ایزوستیا» اعلام کرده بود که  « رساندن کمک های  تخصصی به بیماران  مبتلا به بیماری های قلب — عروق ، علت اصلی کاهش مرگ ومیر در بین این نوع بیماران است.

گشایش مراکز فدرال جراحی قلب — عروق  و تعداد زیادی از مراکز جراحی عروق  رسیدن به چنین شاخصی را ممکن ساخته است.  در این مراکز بیش از 100 هزار بیمار  با کمک باصطلاح کاتتری (Catheter) درمان شدند. بعلاوه  ما توانستیم 52-51 هزار عمل جراحی  در سال روی قلب  به انجام برسانیم. کمک قلبی در کشور  گسترش می یابد.  در وهله اول به دلیل  تشخیص  بموقع.  اما برای  تغییر ریشه ای پاتولوژی قلب — عروق، باید تعداد عمل های جراحی روی بیماران روسیه افزایش یابد.

مرکز « بوکریا» که بزرگترین  کلینیک در جهان است، در سال گذشته 5355 هزار عمل جراحی قلب انجام  داد.  111 کلینیک دیگر به غیر از « بوکریا»  عمل های جراحی باز قلب را به انجام می رساند.  اما به عقیده لئو بوکریا، برای رساندن کمک به تمام نیازمندان « باید  تعداد عمل های جراحی باز قلب  سه بار بیشتر شود و حجم کمک های داخلی نیز سه بار افزایش یابد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала