حصول توافق درباره گسترش همکاری ایران با با پارک فناوری مسکو

© Sputnik / Alexandr KryazhevБашни Технопарка в Новосибирске
Башни Технопарка в Новосибирске - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ایران و سرگئی تپلوف رئیس پارک فناوری استروگینو در مسکو برای همکاری های دوجانبه بیشتر در این زمینه به تفاهم رسیدند.

به گزارش خبرگزاری"ایرنا"، نتیجه مذاکرات هیات ایرانی به سرپرستی احمدی و سرگئی تپلوف مدیرعامل تکنوپارک استروگینو (STROGINO) در دستور کار قرار گرفتن همکاری های بین مجموعه ای بیشتر در عرصه نوآوری ها، فناوری و دانش های مرتبط بود.
تپلوف در این نشست با استقبال از همکاری های مشترک فناورانه به تفاهم نامه چندی پیش پارک فناوری استروگینو با پارک علم و فناوری گلستان اشاره کرد و گفت: با توانمندی های فناورانه پارک های ایرانی بیشتر آشنا شده ایم و آماده ایم همکاری ها روز افزونی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مجموعه استروگینو یکی از پردستاوردترین عرصه های پارک های فناوری روسیه و مسکو به شمار می رود، همکاری با طرف های ایرانی را بسیار ارزشمند خواند.
احمدی دبیرکل شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری ایران نیز در این نشست با شرح پیشینه و توان پارک های علم و فناوری جمهوری اسلامی به توانمندی شرکت های دانش بنیان ایرانی اشاره کرد.
معاون وزیرعلوم گفت: روسیه و کشورهای آسیای میانه می توانند بازار خوبی برای محصولات فناورانه تولید شده از سوی شرکت های فناوری ایران باشند.
وی همچنین در ادامه به مفید بودن همکاری مشترک برای تهیه راهکار تقویت سرمایه گذاری روی ایده های دریافتی در پارک های فناوری دو کشور اشاره و اظهار کرد: همانند همکاری دوجانبه برای ایجاد شرکت های مشترک فناوری بین پارک خراسان رضوی و یکی از پارک های مهم قزاقستان می توان با پارک استروگینو نیز قراردادی مشابه امضا کرد.
واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، خسرو پیری مدیرکل فناوری وزارت علوم، احمد غلامی رایزن علمی ایران در روسیه و اوکراین و شماری از رئیسان پارک های علم و فناوری ایران از جمله اعضای هیات ایرانی در سفر به روسیه برای شرکت در کنفرانس جهانی انجمن بین المللی موسسات و پارک های علم و فناوری هستند.
این نشست به مسائل مربوط به گسترش همکاری های دوجانبه و چند جانبه بین کشورهای مختلف در این عرصه و همچنین رفع مشکلات و موانع احتمالی بر سر راه گسترش همکاری های فناورانه و دانش های نو اختصاص دارد.
استروگینو راه اندازی شده در سال 2007 با همکاری دولت روسیه با وجود نوپا بودن، جایگاه قابل توجهی در عرصه فناوری های نو دارد که شامل دستاوردهای مختلفی از جمله در بیوتکنولوژی، داروسازی، رادیوالکترونیک، نرم افزاری و هولوگرافیک است و در این مجموعه شش پارک دولتی و 20 پارک غیردولتی فعالیت می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала