امیدواری سفیرجدید بریتانیا به جهش توریستی در ایران

© AFP 2023 / Markku Ulanderامیدواری سفیرجدید بریتانیا به جهش توریستی در ایران
امیدواری سفیرجدید بریتانیا به جهش توریستی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکلاس هاپتون سفیر جدید بریتانیا در ایران امیدوار است که در زمان حضورش در تهران ، تغییرات جدی در زمینه توریست در این کشور رخ دهد.

سفیر بریتانیا روز دوشنبه در مصاحبه ای با Trend گفت: " من فکر می کنم که ایران پتانسیل زیادی برای توسعه در بخش توریست دارد به ویژه اینکه در گذشته هم اینطور بوده."
به گفته ی هاپتون، توجه و علاقه فراوانی از طرف توریست ها و شرکت های توریستی بریتانیایی نسبت به ایران وجود دارد به ویژه از نقطه نظر تاریخ باستانی و غنای میراث فرهنگی و همچنین سنت های آشپزی جالب توجه این کشور.
هاپتون از پنجم سپتامبر بعد از پنج سال فقدان ارتباطات دیپلماسی بین ایران و بریتانیا به عنوان سفیر انتخاب شد. پیشتر وی مقام سفیر بریتانیا در قطر را داشت و توانست ارتباطات توریستی بین بریتانیا و کشورهای عربی را بهبود بخشد.
هاپتون تاکید کرد: لازم به ذکر است که اکنون British Airways پروازهای مستقیم بین کشورهای ما انجام می دهد و من انتظار دارم که ارتباطات ایران و بریتانیا در زمینه توریسم به طور محسوسی رشد و پیشرفت کند. "
اولین پرواز شرکت هواپیمایی British Airways بعد از چهار سال در تاریخ دوم سپتامبر در ایران به زمین نشست. پرواز ها در سال 2012 در چهارچوب تحریم های بین المللی در ارتباط با ایران لغو شده بودند.
هاپتون همچنین بازگشایی دوباره سفارت های ایران و بریتانیا را به عنوان گام مهمی برای بهبود ارتباطات متقابل به ویژه در زمینه اقتصاد دانست.
هاپتون گفت: " ما اکنون زمینه ی بسیار مثبتی در ارتباطات دیپلماسی داریم تا روابط در همه زمینه ها رو به جلو پیش بروند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала