گزارش و تحلیل

"و در دیوارهای کنگره موش وجود دارد ... "

© Fotolia / Vichie81رسانه: واشینگتن تلاش می کند بین مسکو و تهران اختلاف به وجود آورد
رسانه: واشینگتن تلاش می کند بین مسکو و تهران اختلاف به وجود آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همکاری ایران و روسیه تحت توجه از مو باریکتر اعضای کنگره آمریکایی قرار شده است. کمیته فرعی در امور شرق میانه و شمال آفریقا کنگره ایالات متحده پیش نویس قانون اطلاع رسانی پیرامون همکاری بین ایران و روسیه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

جمهوریخواه مایک پومپئو، تدوین کننده این سند وعضو مجلس نمایندگان با ابتکار ملزم ساختن وزیر دفاع به ارائه به طور قانونی سالانه گزارشی به کنگره در مورد همکاری بین روسیه و ایران سخنرانی کرد.
در متن لایحه گفته می شود: "وزیر دفاع باید گزارشی در مورد همکاری بین ایران و فدراسیون روسیه به کنگره ارائه بدهد که در آن ذکر گردد چگونه و تا چه حدی چنین همکاری به امنیت ملی و منافع استراتژیک ایالات متحده تاثیر می گذارد ". جمهوریخواه مایک پومپئو نیز برای ملزم ساختن وزارت دفاع به اطلاع سازی کنگره در مورد همکاری روسیه و ایران در فضا،مبنی بر پروژه ها در امریکای لاتین، همکاری دریایی بین کشورها، و همچنین احتمال پذیرش تجربه مدل روسی جنگ ترکیبی توسط ایران در برابر شورای همکاری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و همچنین سطح همکاری روسیه با "حزب الله" در رابطه با عملیات های مشترک فرا خواند.
همانطوری که دکتر فواد ایزدی، کارشناس ایرانی، آمریکاشناس، عضو شورای علمی و بخش مطالعات آمریکایی دانشگاه تهران در مصاحبه با "اسپوتنیک" اظهار داشت که تهران در این پروژه، زوال سلطه سیاسی آمریکا در جهان را مشاهده می کند. ریشه سخن را به کارشناس مزبور می دهیم: 

کارشناس همچنین خاطرنشان کرد که این پروژه به احتمال زیاد تایید گردد، و برای اجرای آن ایالات متحده سرویس های خود و همچنین منابع مالی را بکار خواهد برد. فواد ایزدی ادامه می دهد:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала