دیدار وزیر کشور با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی UNODC در نیویورک

© AP Photo / Louis Lanzanoاداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر آمریکا
اداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«یوری فدوتوف» معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی UNODC گفت: ایران نمونه موفقی از داشتن رویکرد متوازن در همکاری های انتظامی با کشورهای همسایه و انجام اقدامات مؤثر در زمینه های پیشگیری، درمان و بازپروری معتادین و بازگشت بهبودیافتگان به جامعه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور که در نیویورک به سر می برد با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی UNODC دیدار کرد.

«یوری فدوتوف» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در این دیدار گفت: ایران نمونه موفقی از داشتن رویکرد متوازن در همکاری های انتظامی با کشورهای همسایه و انجام اقدامات مؤثر در زمینه های پیشگیری، درمان و بازپروری معتادین و بازگشت بهبودیافتگان به جامعه است.

در این دیدار مشارکت جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل برای برگزاری نشست مقامات ارشد کشورهای مسیر بالکان در تهران در آینده نزدیک، با هدف شناسایی سران اشرار و قاچاقچیان بین المللی و جریانهای غیرقانونی مالی و مبارزه با پولشوئی مورد توجه قرار گرفت.

رحمانی فضلی نیز در این دیدار از افزایش ١٦ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر و افزایش ٢٠ درصدی خدمات درمانی به معتادان در 6 ماهه گذشته، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وزیر کشور همچنین به توافق ایران و افغانستان، برای اجرای طرح معیشت جایگزین در یکی از ولایات مرزی افغانستان با ایران اشاره کرد و معاون دبیرکل و مدیر اجرای UNODC برای حمایت از این طرح مهم اعلام امادگی همه جانبه کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала