بشار اسد: حمله آمریکا به ارتش سوریه تجاوز آشکار و اقدامی به نفع داعش بود

© Sputnik / Michaił WoskresenskiPrezydent Syrii Baszar al-Asad w Damaszku
Prezydent Syrii Baszar al-Asad w Damaszku - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد، حملات هوایی ائتلاف آمریکا به یکی از مواضع ارتش سوریه، در حمایت از داعش و تجاوزی آشکار به حریم سوریه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «حسین جابری انصاری» معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه ایران امروز در دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

بشار اسد در این دیدار حمله اخیر آمریکا به مواضع ارتش سوریه در استان دیرالزور در شرق این کشور را «تجاوز آشکار»ی توصیف کرد که کاملا به سود داعش بوده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد در این دیدار ضمن بررسی روابط راهبردی ایران و سوریه، جدیدترین تحولات سوریه و ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی آن را با جابری انصاری بحث کرد.

اسد گفت: طرف‌های ضد سوری امروز همه امکانات و ابزارهایش را برای طولانی کردن جنگ تروریستی علیه سوریه به کار گرفته‌اند و هرکجا که کشور سوریه چه در سطح میدانی، چه در سطح آشتی ملی، پیشروی ملموسی کسب می‌کند، حمایت این طرف‌ها از گروههای تروریستی افزایش پیدا می‌کند و جدیدترین مثال آن، تجاوز آشکار آمریکا به یکی از مواضع ارتش سوریه در دیرالزور به نفع گروهک تروریستی داعش است.

اسد با اشاره به اهمیت حمایتی که ایران و روسیه و کشورهای دوست دیگر برای تقویت پایداری ملت سوریه انجام می‌دهند اشاره کرد و آن را در مبارزه با تروریسم مهم خواند.

در مقابل، جابری انصاری نیز با تأکید بر عزم ایران برای ادامه هر نوع کمک ممکن به سوریه در جنگ سرنوشت‌سازش با تروریسم، به روابط متمایز دو کشور اشاره کرد و گفت که آنچه روابط دو کشور را به این تمایز رسانده، صرفا منافع مشترک دو ملت نیست، بلکه دیدگاه‌های مشترک و برداشت سیاسی آگاهانه از خطراتی است که متوجه همه ملتهای منطقه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала