ساخت و تعریض 6 جاده دسترسی از تهران به شمال ایران

© Flickr / Ivan Mlinaricиран тегеран
иран тегеран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر راه و شهرسازی ایران گفت که دولت یازدهم برای سفر ایمن و مطمئن مردم از پایتخت به شمال کشور ساخت و تعریض 6 جاده دسترسی را در دست اجرا دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' عباس آخوندی ' روز دوشنبه در آئین افتتاح 10 کیلومتر از طرح چهار خطه کردن جاده هراز در حوزه استحفاظی استان مازندران ، این جاده های دسترسی را محور هراز ، سوادکوه و کندوان به همراه آزادراه تهران — شمال ، الموت به تنکابن و رحیم آباد به کلاچای معرفی کرد.
وی با بیان اینکه اجرا و تکمیل آزاد راه تهران به شمال اکنون در اذهان مردم وضعیت افسانه ای پیدا کرده است ، گفت: بر اساس تعهدی که از بنیاد مستضعفان اخذ شده ، تا بهار سال آینده حدود 30 کیلومتر دیگر از آزادراه تهران — شمال را افتتاح می کنیم.
** ثبت 45 هزار تردد خودرویی روزانه در جاده هراز
وزیر راه وشهرسازی از جاده هراز به عنوان یکی از مهم ترین محورهای مواصلاتی کشور یاد کرد و گفت که این جاده به خاطر این که کوتاه ترین محور دسترسی پایتخت به شمال کشور است ، پرترددترین جاده این مسیر هم محسوب می شود.
آخوندی با اشاره به ثبت 45 هزار تردد خودروی روزانه در جاده هراز ، افزود: طرح تعریض و چهار خطه کردن این جاده مهم از اواخر سال 89 و اوایل سال 90 در دستور کار قرار گرفت و در سه سال فعالیت دولت یازدهم اجرا و بهره برداری قطعات مختلف آن سرعت خوبی داشته است.
وی گفت: تمام تلاش دولت یازدهم تکمیل هرچه سریع تر این جاده مهم کشور است و تلاش خواهیم کرد کل مسیر 101کیلومتری این جاده در حوزه استحفاظی مازندران تا پایان سال 96 تعریض ، بهسازی و چهارخطه کنیم.
جاده هراز از آمل تا پایان تونل امامزاده هاشم در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی مازندران قرار دارد.
** پیشرفت 70 درصدی تعریض جاده فیروزکوه — قائمشهر
وزیر راه و شهرسازی در خصوص جاده تهران به قائمشهر نیز گفت که تاکنون بیش از 70درصد از مسیر این جاده تعریض و چهار خطه شده و تلاش وزارت راه برای تکمیل باقی مانده این جاده تا پایان امسال است.
به گزارش ایرنا ، با حضور وزیر راه و شهرسازی امروز طرح تعریض و بهسازی 10 کیلومتر از محدوده سیاه روستای بیشه تا ورودی روستای ناندل به بهره برداری رسید.
برای چهار خطه کردن این مسیر 600 میلیارد ریال هزینه شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала