حسین امیرعبداللهیان: حمله جنگنده های آمریکا علیه نظامیان سوریه نقض آتش‌بس به‌ نفع تروریست‌ها بود

© AP Photo / Lefteris PitarakisДым над Кобани в Сирии после авианалета ВВС США
Дым над Кобани в Сирии после авианалета ВВС США - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، حضور نظامی آمریکا در سوریه را نقض حقوق بین‌الملل دانست و گفت: این حضور بدون هماهنگی دولت سوریه بوده و روسیه باید مراقب بدعهدی آمریکا باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر سوریه در تهران اظهار داشت: حمله جنگنده های آمریکا علیه نظامیان سوریه که سرگرم جنگ علیه تروریسم هستند، نیات آمریکا را روشن‌تر کرد.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا، تأکید کرد: ما این اقدام امریکا را قویا محکوم کرده و آن را خطای نظامی نمی‌دانیم؛ چرا که کاخ سفید برای تضعیف سوریه و تقویت گروه‌های تروریستی و مسلحان بی‌مسئولیت، دست به هر اقدامی می‌زند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل افزود: حضور نظامی آمریکا در فضای سوریه نقض حقوق بین الملل است و بدون هماهنگی دولت سوریه صورت گرفته؛ لذا روسیه باید مراقب بدعهدی ها و رفتارهای موذیانه آمریکا در سوریه باشد.

امیرعبداللهیان در پایان با بیان اینکه هدف قراردادن ارتشی که در حال مبارزه با تروریسم است به معنای خنجر زدن از پشت و کمک به داعش تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: بدعهدی آمریکا تنها به برجام محدود نشد و در سوریه نیز در کمتر از چند ساعت از آتش‌بس این بار با حمله مستقیم جنگنده های آمریکا به ارتش سوریه، توافق آتش‌بس روسیه و آمریکا به موازات تحرک تروریست‌ها نقض شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала