کارشناسان در لاشه هواپیما خطوط هوایی مصر مواد منفجره پیدا کردند

© REUTERS / Yiannis KourtoglouA hijacked Egyptair Airbus A320 airbus stands on the runway at Larnaca Airport in Larnaca, Cyprus , March 29, 2016
A hijacked Egyptair Airbus A320 airbus stands on the runway at Larnaca Airport in Larnaca, Cyprus , March 29, 2016 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش روزنامه فرانسوی "Le Figaro" در میان لاشه هواپیمای مسافربری A320 خطوط هوایی مصر که بر فراز دریای مدیترانه سقوط کرد، اثراتی از مواد منفجره کشف شده است. این نشریه در ادامه می نوید که در هر صورت، اثرات مواد منفجره نمی تواند تئوری حمله تروریستی را اثبات کند.

خبرگزاری TASS به نقل از این نشریه خبری می نویسد:
"این اتفاق بیش از چهار ماه پیش رخ داده است اما تا کنون هیچ کس مسئولیت آن را برعهده نگرفته است. بهتر بود اگر محققان فرانسوی می توانستند با مطالعه جزئیات لاشه های کشف شده، نوع حمله را کشف کنند، اما دادستانی مصر با مسدود کردن دسترسی، تمام مراحل این روند را پیچیده کرده است."
به گفته این نشریه، این مواد مشکوک می توانند پس از این که لاشه های هواپیما با کیسه های پلاستیکی از اعماق دریا بیرون کشیده شدند، حاصل آمده باشند.
لازم به ذکر است که هواپیمای A320 خطوط هوایی مصر که در حال پرواز از پاریس به قاهره با شماره پرواز MS804 بود، صبح زود تاریخ 19 مه، بر فراز دریای مدیترانه و در حریم هوایی مصر از دید رادارها محو شد. در این پرواز 66 مسافر و خدمه قرار داشتند. پس از یک شبانه روز، لاشه این هواپیما در دریا در 290 کیلومتری شمال شهر اسکندریه یافت شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала