گزارش و تحلیل

امریکا لهستان را برای «قربانی شدن» آماده می کند

© AP Photo / Jens MeyerМинистр иностранных дел Польши Витольд Ващиковский
Министр иностранных дел Польши Витольд Ващиковский - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش وزارت خارجه لهستان، وزارت دفاع لهستان در بستر همکاری هایش با گارد ملی امریکا اقدام به تشکیل گروهان دفاع منطقه ای کرده است.

به گزارش وزارت خارجه لهستان، وزارت دفاع لهستان در بستر همکاری هایش با گارد ملی امریکا اقدام به تشکیل گروهان دفاع منطقه ای کرده است. استحکامات منطقه ای پنجمین رسته ارتش است. تشکیل این گروهان در وزارت دفاع لهستان را با ضرورت مقابله در صورت بروز تهدیدات ترکیبی توجیه می کنند.

آنتونی ماچارویچ وزیر دفاع لهستان درباره ضرورت تشکیل این گروهان سخنرانی کرد. به گفته وی قرار است 35 هزار سرباز در این گروه مستقر شوند. همانطور که انتظار می رود، اولین گروهان استحکامات منطقه ای اوایل سال آینده شروع به کار می کنند. طبق برنامه گروهان مذکور در شرق کشور مستقر می شوند. پروسه تشکیل این ساختار باید تا پایان سال 2019 کامل شود.

والری کارووین مدیر مرکز تحلیل های استراتژیک و سیاست پرداز روس معتقد است که تمام این اقدامات با برنامه های امریکا و ناتو برای تشکیل پایگاهیی در کنار مرزهای روسیه مرتبط هستند.

وی در ادامه توضیح می دهد: «با احتساب آخرین اتفاقات در سیاست خارجی لهستان، و صحبت درباره اینکه روسیه تهدیدی جدی محسوب می شود، و همچنین انتشار اخبار و اطلاعات متشنج کننده در داخل لهستان، همه در چارچوب استراتژی امریکا قرار می گیرند که اصل مهم آن استفاده از متحدین برای انجام حملات مستقیم و اجتناب از درگیری مستقیم با دشمن است. به عبارتی امریکا لهستان را گوشت قربانی می کند و این کشور با میل خود به ابزار اصلی امریکا در اروپای شرقی تبدیل می شود تا به واسطه آن روسیه را بزند».

به گفته تحلیل گر اسپوتنیک، لهستان متوجه نیست که بخشی از کشورش در معرض حمله متقابل قرار دارد. کارووین می گوید: «مردم لهستان متوجه این مساله هستند. اما نخبگان این کشور قدرت خود را در اجرای برنامه های امریکا و برنامه های ضد روسی امریکا در اروپای شرقی می بینند. به طور کل لهستان منافع امریکا را بالاتر از منافع مردم خود می داند. این عدم توازن بین منافع مردم لهستان و منافع نخبگان کشور یکی از دلایلی است که حکومت را ملزم به ایجاد استحکامات منطقه ای می کند. احتمال دارد که از این استحکامات برای فرونشاندن نارضایتی های داخلی استفاده کنند».

تحلیلگر اسپوتنیک ضمن تفسیر همکاری های امروز لهستان با گارد ملی امریکا می گوید: «احتمالا این همکاری از نوع همکاری نظامی امریکا برای نظارت بر استحکامات دفاعی لهستان و نحوه مبارزه آنها برای تامین منافع امریکا باشد. می خواهند ببینند که چطور سربازان لهستانی تا آخرین نفر برای منافع امریکا قربانی می شود. احتمالا هدف اصلی امریکا همین باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала