کالین پاول: همه موشک های هسته ای اسرائیل به سوی ایران نشانه گیری شده است

© Sputnik / Vladimir Astapkovichاسرائیل 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد که به سوی تهران نشانه گیری شده است
اسرائیل 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد که به سوی تهران نشانه گیری شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق ارزیابی کالین پاول، وزیر خارجه سابق آمریکا اسرائیل 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد که به سوی تهران نشانه گیری شده اند. این مطلب در نامه های الکترونیکی هک شده توسط هکرها اعلام شده است.

کالین پاول در نامه ارسالی به جفری لیدز، حامی مالی حزب دموکرات امریکا درباره اعتراضات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به معامله با ایران نوشت رژیم ایران حتی در صورت ساخت سلاح هسته ای از آن استفاده نخواهد کرد چون"بچه ها در تهران می دانند که اسرائیل 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد که به سوی آنها نشانه گیری شده است". تاریخ این نامه 3 مارس 2015 است.
کالین پاول نه فقط وزیر خارجه بلکه رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا بوده و به این دلیل ناظران معتقدند اطلاعات وی درباره زرادخانه هسته ای اسرائیل دقیق و موثق است. باید خاطرنشان کرد که در گذشته جیمی کارتر،رئیس جمهور سابق امریکا نیز درباره کلاهک های هسته ای اسرائیل سخن گفته بود.
وزیر خارجه سابق آمریکا در نامه اش در درستی برهان های نتانیاهو از جمله زمان لازم برای ساخت سلاح هسته ای در ایران ابراز تردید کرده و اظهار داشت نخست وزیر سابق هر سال می گوید تا ساخت سلاح هسته ای در ایران فقط یک سال مانده است.
کالین پاول همچنین اظهار داشت دوستانش در ابوظبی از توافق هسته ای با ایران حمایت می کنند و خود وی نیز آنرا قابل قبول می داند.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала