گسترش شدید فعالیت اطلاعاتی آمریکا علیه روسیه

© AFP 2023 / Brendan SmialowskiЭмблема Центрального разведывательного управления в главном офисе в Лэнгли, Виргиния
Эмблема Центрального разведывательного управления в главном офисе в Лэнгли, Виргиния - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس های اطلاعاتی آمریکا بزرگترین و گسترده ترین عملیات اطلاعاتی را علیه روسیه از زمان پایان جنگ سرد اجرا می کنند. عوامل مخفی سازمان سیا، امکانات آژانس امنیت ملی آمریکا در زمینه جاسوسی سایبری، سیستم های ماهواره ای و دیگر وسایل اطلاعاتی در این روند مورد استفاده قرار می گیرند. این مطلب را روزنامه "واشینگتن پست" گزارش داده است.

این تجدید توزیع امکانات سرویس های اطلاعاتی که پیشتر توجه آنها در درجه اول معطوف مبارزه با تهدیدات تروریستی و نواحی درگیریهای نظامی با شرکت آمریکا بود، بخشی از تلاش ها برای احیای امکانات اطلاعاتی آمریکا است. سازمان های اطلاعاتی آمریکا اخیرا بطور مداوم رو به انحطاط گذاشته بودند و این در حالی بود که روسیه هر چه فعال تر به عنوان یک قدرت جهانی ابراز وجود می کرد.
به عقیده منتقدان، سازمان های اطلاعاتی آمریکا در کار جمع آوری اطلاعات درباره روسیه و واکنش نشان دادن نسبت به اقدامات مسکو در خارج بیش از حد کند و غیرفعال عمل کرده و به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اجازه می دادند از این وضع نفع ببرد.
دوین نونیس، رئیس کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به "واشینگتن پست" اعلام کرد:" ناتوانی در درک طرح ها و مقاصد پوتین بزرگترین شکست سرویس های اطلاعاتی از زمان 11 سپتامبر سال 2011 بوده است". حالا آمریکا تلاش می کند هر چه سریع تر این خطا را اصلاح کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала