مکارم شیرازی: علمای اهل سنت چچن با صراحت اعلام کردند که وهابیت جزء مذهب اهل سنت نیست و ما می‌گوییم از اسلام نیز نیست

© AP Photo / Hasan Jamaliعربستان اعلام کرد که از مخالفان اسد حمایت کرده و خواهد کرد
عربستان اعلام کرد که از مخالفان اسد حمایت کرده و خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وهابیت آیین ساختگی است و هیچ ارتباطی به اسلام ندارد و اکنون مقدمات تزلزل آنها در حال فراهم شدن است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از فارس از، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند:«اگر دوست داری قلبت نرم شود و از حالت سنگدلی و قساوت خارج و حاجت‌روا شوی، به یتیم رحم کن و از غذایی که خودت می‌خوری در اختیار یتیم قرار بده.»

وی خاطرنشان کرد: قساوت، سنگدلی و بی‌رحمی یکی از حالات بد قلب انسان است، مانند چیزی که داعش، امثال داعش و وهابی‌ها دارند، قرآن در مورد گروهی از بنی اسرائیل می‌گوید قلب این افراد مانند سنگ شده و از سنگ سخت‌تر است در حالی که سنگ‌ها نیز انعطافی نشان می‌دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه برخی اوقات قلب حالت نرمش دارد،‌ گفت: این انسان در برابر مناظر مختلف ناراحت‌کننده مانند مشاهده بیمار، معلول و ورشکسته انعطاف به خرج می‌دهد و به گریه می‌افتد و کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قلب اول مایه کشت و کشتار و خونریزی بوده و قلب حیوانات درنده است، قلب انسان از نوع دوم بوده که دارای انعطاف در برابر مسائل عاطفی است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به ابعاد مختلف کمک به یتیم گفت:‌ یتیم غذای جسم و روح می‌خواهد، علاوه بر جسم، باید روح او نیز تغذیه شود، خدمت به یتیم دو جانبه است، دیگران بهره‌مند می‌شوند، قلب خود انسان نیز لطیف می‌شود و صفات انسانی در آن پرورش پیدا می‌کند و بر اساس سخن رسول خدا(ص) حاجت روا خواهد شد.

وی عنوان کرد: یتیمان زیادی از جنگ تحمیلی باقی مانده، مردم باید مراقب باشند و به آنها غذای روح و جسم دهند، تکرار کار خیر روحیه انسان را پرورش می‌دهد و صفات اخلاقی را در انسان پایدار می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی از مفتیان وهابی بیان کردند ایرانیان مسلمان نیستند، گفت: برخی پاسخ دادند اسلام محمد بن عبدالله(ص) به جز اسلام محمد بن عبدالوهاب است، اسلام پیامبر اکرم(ص) مملو از عواطف و محبت است ولی اسلام محمد بن عبدالوهاب اسلام خونریزی و کشتار است،‌ آتش‌می‌زنند و ویران می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که در اسلام پیامبر اکرم(ص) اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله(ص) می‌گویند، برادر هستند،‌ ولی بر اساس اسلام محمد بن عبدالوهاب همه به جز وهابی‌ها کافر هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد:‌ بر اساس اسلام رسول خدا(ص) اگر غیر مسلمانان با شما جنگ ندارند، باید محبت کرده و عدالت را رعایت کنید، اسلام محمد بن عبدالوهاب این است که دختران غیرمسلمانان و فرزندان آنها را در بازار می‌برند و به صورت برده می‌فروشند.

وی یادآور شد:‌ این اسلام شما اسلام نیست، علمای اهل سنت خوشبختانه با صراحت در چچن اعلام کردند که وهابیت جزء مذهب اهل سنت نیست و ما نیز می‌گوییم از اسلام نیز نیست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وهابیت آیین ساختگی است و هیچ ارتباطی به اسلام ندارد، گفت: مقدمات تزلزل آنها در حال فراهم شدن است و دنیا در حال بیدار شدن هستند که وهابیت چه موجودات خطرناکی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала