رسانه: ممکن است اتحادیه اروپا تا سال 2018 ارتش متحده تشکیل دهد

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandاتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته روزنامه روسی "ایزوستیا" با استناد به یک منبع در کمیسیون اروپایی، سیاستمداران اروپایی به فکر تشکیل ارتش متحده اتحادیه اروپا برای دفاع از مکنافع همه کشور های عضو این اتحادیه افتاده اند. سربازان اتحادیه اروپا به تأمین امنیت خارجی و داخلی این اتحادیه خواهند پرداخت. در حال حاضر جزئیات این ایده در بروکسل مورد بحث قرار دارد.

منبع "ایزوستیا" خاطرنشان کرد ارتش اتحادیه اروپا در صورت حصول توافق درباره همه مسائل مربوطه تا سال 2018 تشکیل خواهد شد. پیشتر این ایده به خاطر موضع لندن که مخالف تشکیل چنین ارتشی بود ، به بن بست رسیده بود اما حالا پس از برگزاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دوباره جان گرفته است.
منبع گفت:" ما بادی تا سال 2018 اولویت هاو تهدیدات را مشخص کرده و همچنین درباره اقدامات ضروری و مجاز هنگام به کارگیری نیروی نظامی به توافق برسیم. همچنین مسئله تأمین مخارج عملیات و مأموریت ها به همین اندازه مهم است".
انتظار می رود ستاد متحده چنین ساختار نظامی بزرگی بر اساس سپاه اروپایی اتحادیه اروپا تشکیل شود. در حال حاضر این سپاه بیشتر به ماموریت های بشردوستانه و صلحبانی اشتغال دارد اما ضمنا در جریان همکاری با نهادهای اروپایی و ناتو در عملیات نظامی بین المللی نیز شرکت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала