دیپلمات روسی: واشینگتن مانع توسعه همکاری اقتصادی روسیه و اروپا با ایران است

© AP Photo / Muhammad Shoaib Aminدیپلمات روسی: واشینگتن مانع توسعه همکاری اقتصادی روسیه و اروپا با ایران است
دیپلمات روسی: واشینگتن مانع توسعه همکاری اقتصادی روسیه و اروپا با ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ضمیر قبولف، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و مدیر اداره دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه امروز در مصاحبه با خبرگزاری "ریا نووستی" اعلام کرد واشینگتن مانع توسعه همکاری محافل اقتصادی روسیه و اروپا با ایران است.

قبولوف ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت:" ایرانیان به حق ناراضی هستند و می گویند آمریکایی ها کارشکنی کرده و به کارآفرینان و تجار ایرانی امکان نمی دهند، با شرکای خود همکاری کنند. ایالات متحده نه فقط به شرکت ها و بانک های خود اجازه همکاری با ایران را نمی دهد بلکه در ماهیت امر از چنین تلاش های اروپائیان نیز جلوگیری می کند" نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه افزود تعداد زیادی از شرکت های اروپایی خواهان همکاری با ایران از طریق عرصه بانکی و از طریق فناوری ها در رابطه با آمریکا هستند و مشمول تحریم هایی می شوند که واشینگتن علیه ارتباط با ایران اعمال کرده است.
قبولوف گفت:" این امر کارآفرینان اروپایی را می ترساند".
دیپلمات عالی رتبه روسی اضافه کرد شرکت های بزرگ روسی نیز که خواهان ورود به بازار ایران هستند"در آمریکا فعالیت اقتصادی و منافع دارند و آنها نیز زیر شمشیر دموکلس قراردارند و این نیز عامل بازدارنده است. ایرانیان خواستار به بحث گذاشتن همه این مسائل در نیویورک هستند و به نظر من کارصحیحی انجام می دهند".

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала