رفت و آمدهای مشکوک به وزارت جهاد کشاورزی/ علما به‌زودی درباره«تراریخته» فتوا خواهند داد

© Sputnik / Artem Kreminskyنیاز جهان به تولیدات کشاورزی روسیه
نیاز جهان به تولیدات کشاورزی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پژوهشگر الگوی اسلامی پیشرفت درحاشیه نقد لایحه برنامه ششم، به نقد بند «تراریخته‌ها» پرداخت و گفت: «صهیونیستهای مارک‌دار دنیا» به اسم بشردوستی و خیریه، در وزارت جهادکشاورزی رفت و آمد می‌کنند. وی تأکید کرد: علما به‌زودی درباره«تراریخته» فتوا خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک- نشست خبری «تبیین پیشنهادهای 7 گانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برای برنامه ششم» در خبرگزاری تسنیم برگزار شد. طی این نشست حجت‌الاسلام و  المسلمین علی کشوری در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درخصوص بند مربوط به محصولات دستکاری شده ژنتیکی (تراریخته) در لایحه برنامه ششم، به زوایای بسیار مهمی از این موضوع پرداخت. وی با بیان سناریوهای طرح شده در این موضوع، از احتمال قوی نفوذ در این زمینه در وزارت جهادکشاورزی پرده برداشت. مشروح این بخش از نشست تقدیم می‌شود.

سناریوهای دوگانه تراریخته

کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در این زمینه گفت: کسانی که راجع به تراریخته در کشور صحبت می‌کنند سه سناریو یا دوگانه را پیش می‌برند؛ عده‌ای می‌گویند در عوض واردات ترایخته‌ها، باید وارد کشت تراریخته‌ها شویم. این دسته می‌گویند اگر ما کشت تراریخته‌ها را در درون جدی بگیریم مخاطرات امنیتی، زیست‌محیطی و سلامت آن کمتر خواهد بود؛ چون تولید داخلی تحت نظر خود ما انجام می‌شود. بنابراین عده‌ای سناریو را بین کشت یا واردات مدیریت می‌کنند؛ این حرف اول است.

وی ادامه داد: سناریوی دومی که جمع دیگری آن را پیگیری می‌کنند این است که ما باید در عوض کشت و واردات تراریخته‌ها به سمت تولید محصولات ارگانیک حرکت کنیم. لذا دوگانه‌ این افراد، دوگانه‌ تراریخته‌ها یا ارگانیک است. استدلال جریان دوم این است که مسئله سلامت در محصولات تراریخته احراز نشده است؛ یعنی ما نمی‌توانیم به‌صورت قاطع بگوییم محصولات تراریخته ضرری برای حوزه سلامت ندارند.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت متذکر شد: باید دقت کنید که گاهی وقتها این استدلال در حوزه رسانه برعکس می‌شود؛ یعنی طرفداران تراریخته‌ها می‌گویند «هنوز اثبات نشده است که تراریخته‌ها ضرر دارند» در حالی که طرفداران محصولات ارگانیک می‌گویند سلامت تراریخته‌ها احراز نشده است و همینکه در حوزه سلامت، سالم‌بودنِ یک محصول احراز نشود کفایت می‌کند که ما آن را منع کنیم. البته به نظر من مسئله خیلی روشن است؛ ما هیچ دلیلی نداریم برای اینکه یقین کنیم محصولات تراریخته، محصولات سالمی هستند. حتی شواهدی بر سالم‌نبودن تراریخته‌ها وجود دارد، ولی ممکن است این شواهد توسط طرفداران تراریخته به چالش کشیده شود؛ منتهی نکته مهم این است که ما همیشه به مردمِ خوبمان عرض می‌کنیم محصولات تراریخته از حیث سلامت مشکوک هستند و همه پدر و مادرها و خانواده‌ها همین که حس کنند غذایی مشکوک است به سمت منع آن حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: وقتی بنده مناظره‌ها و گفت‌وگوها را می‌بینم ملاحظه می‌کنم که در بین طرفداران تراریخته‌ها صداقت وجود ندارد؛ این افراد حرفهایی را به طرفدارانِ کشت ارگانیک نسبت می‌دهند که آنها اصلاً این حرف را نمی‌زنند. حرف اصلی دوستانی که طرفدار کشت ارگانیک هستند این است که سلامت محصولات تراریخته احراز نشده است؛ پس این هم سناریوی دوم است.

پژوهشگر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ادامه سناریوی سوم را مطرح کرد و گفت: سناریوی سوم این است که ببینیم اساساً محصولات تراریخته به قصد غذا و تغذیه تولید می‌شوند یا به قصد ترور بیولوژیک ملتها؟

وی افزود: نکته جدیدی که ما در بحث تراریخته‌ها مطرح کردیم این است که علاوه بر ابعاد علمی ــ که عرض کردم در بُعد علمی هنوز احراز نشده است که مسئله تراریخته‌ها سلامت را تهدید نمی‌کنند ــ بُعد امنیتی و مدیریتی را نیز در تحلیل مسئله تراریخته‌ها لحاظ کرده‌ایم. بنده همیشه یک جمله را عرض کرده‌ام و اینجا نیز آن را تکرار می‌کنم؛ در تحلیل مسأله تراریخته‌ها، تقلیل موضوع تراریخته به یک مسئله علمی خیانت به کشور است؛مسئله تراریخته‌ها را باید از ابعاد مختلف بحث کرد؛ تنها یکی از این ابعاد، بعد علمی است که عرض کردم در بعد علمی اثبات نشده است که این محصولات سالم هستند. اما ابعاد دیگری مانند ابعاد «مدیریتی» و «امنیتی» نیز وجود دارد.

 شواهد استفاده جدی از تراریخته‌ها در «بیوتروریسم»

«صهیونیستهای مارک‌دار» دنیا به اسم بشردوستی و خیریه، تراریخته تولید می‌کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین کشوری با اشاره به اینکه «شواهدی وجود دارد که تأیید می‌کند مسئله تراریخته‌ها باید به‌صورت چند بعدی بررسی شوند و توجه به شواهدی که در ادامه عرض می‌کنم مخاطبِ منصف را به این نتیجه می‌رساند که به‌صورت جدا از تراریخته ذیل «بیوتروریسم» استفاده می‌شود» به بیان شواهد در این زمینه پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: اولین شاهد این است که متصدیان مسئله تراریخته‌ها و کشاورزی سبز در دنیا، «صهیونیست‌های آرم‌دار و مارک‌دارِ دنیا» هستند؛ ما چون از این قوم بدکردار و بدنام سوابق زیادی داریم به این نتیجه می‌رسیم که ممکن است ورود آنها به مسئله تراریخته نیز با غرض خاصی باشد.

کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با تأکید بر اینکه «شرکتهای مونسانتو و راکفلر به لحاظ شخصیتی و هویتی بسیار مشکوک هستند» ادامه داد: همانطور که معروف است شرکت مونسانتو مربوط به یک خانواده آمریکایی است که سالهای قبل سلاح شیمیایی تولید کرده و در کشتار مردم دست داشته‌اند. حالا طبیعی است یک انسان با بصیرت این سؤال را مطرح کند که چرا مونسانتو تغییر رویه داده و از تولید سلاح شیمیایی به کشاورزی سبز ورود پیدا کرده است؟ این خانواده‌ بدنام چرا این کار کرده است؟

وی افزود: در مورد راکفلرها نیز همین سؤال مطرح است؛ راکفلرها هزینه‌های تحقیقاتی بخشی از محصولات تراریخته را تأمین می‌کنند؛ خوب؛ چه شده که هزینه این تحقیقات را می‌پردازند؟ آیا واقعاً انگیزه‌های بشردوستانه در کار است؟! راکفلرهایی که در دنیا ثروتمندتر از آنها وجود ندارد حالا به یک‌باره خیرخواه شده و به این قضیه ورود پیدا کرده‌اند؟! این شاهدِ اول بنده است که به نظرم می‌توان آن را بررسی کرد و خوب است که مستندسازهای ما بیوگرافی بنیاد راکفلرها و مونسانتو و کارهایی که در حال حاضر ضد بشریت انجام می‌دهند را برای مردم تبیین کنند. در این‌صورت معلوم می‌شود که ممکن است خدعه‌ای در ورود این نهادها به حوزه کشاورزی سبز و محصولات تراریخته وجود داشته باشد.

«کنترل غذا» ابزار جدید امریکا برای کنترل جهان

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ادامه به بیان شاهد دوم پرداخت و گفت: بعد از جنگ ویتنام به‌دلیل شکست آمریکا در این جنگ، هژمونی آمریکا در دنیا با چالش روبه‌رو شد؛ لذا آمریکا نحوه کنترل دنیا را بازتعریف کرد؛ جمله معروفی از کیسنیجر نقل شده است که بعد از جنگ ویتنام گفته‌ «ما از این به بعد دولتها را از طریق کنترل انرژی و ملتها را از طریق محصولات غذایی کنترل خواهیم کرد.» شواهد و اسنادی وجود دارد که استراتژی آمریکا برای تسلط بر دنیا بعد از جنگ ویتنام تغییر کرده و خلاصه‌ آن این است که قرار است از طریق کنترل غذا به سمت حفظ تسلط خود بر دنیا حرکت کنند. ما وقتی این شاهد دوم را کنار شاهد اول می‌گذاریم این احتمال در ذهن ما تقویت می‌شود که احتمالاً مجری سیاست جدید آمریکا برای بسط هژمونی آمریکا در دنیا همین شرکت مونسانتو و بنیاد راکفر است.

وی متذکر شد: بنده اینجا مجدداً این موضوع را تذکر می‌دهم که یک نخبه و مدیر باهوش و انقلابی باید این سؤال را از خود بپرسد که رویکرد جدید آمریکا برای تغییر استراتژی خود در مدیریت دنیا در حال حاضر چه وضعیتی دارد؟ بنده این موضوع را به‌عنوان یک سؤال مطرح می‌کنم؛ می‌توان از نخبگان سیاسی و امنیتی جامعه پرسید که آمریکا حدود سه یا چهار دهه قبل گفته روشهای مدیریت من برای دنیا تغییر می‌کند ــ البته روشها تا حالا تکمیل‌تر نیز شده است ــ و حالا سؤال این است که در حال حاضر این روشِ جدید چه وضعیتی دارد؟ ما وقتی بررسی می‌کنیم احتمال جدی می‌دهیم که مجری سیاست جدید آمریکا برای کنترل ملتها همین شرکت مونسانتو و بنیاد راکفر است؛ این شاهد دوم بنده است.

صهیونیست مارک‌دار بین‌المللی در وزارت جهادکشاورزی چه می‌کند؟ / علما به‌زودی فتوا خواهند داد

پژوهشگر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از رفت و آمدهای مشکوک به وزارت جهادکشاورزی در دو سال اخیر به عنوان شاهد سوم استفاده از تراریخته‌ها به عنوان یک ابزار خاص نام برد و خاطرنشان کرد: وابستگان شرکت مونسانتو و بنیاد راکفلر به ایران آمده و در وزارت جهادکشاورزی برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند.

وی ادامه داد: افراد امنیتی امریکایی در ایران شروع به رفت و آمد می‌کنند و طرفدار داخلی‌ آنها کارهای گسترده‌ای‌ را تدارک می‌بینند طبیعتاً انسان را مشکوک می‌کند؛ یکی از اقدامات اساسی این طرفدارها آن است که می‌خواهند در برنامه ششم حدود یک‌میلیون هکتار از اراضی ایران را زیر کشت پنبه و برنج تراریخته قرار دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی کشوری از جمله موارد بسیار مشکوک را این دانست که این موضوع به ‌یکباره می‌خواهد قانونی شود و سطحِ زیر کشت محصولات تراریخته‌ ارتقا پیدا کند. به نظر ما اینکه به یک‌باره تصمیم گرفته شده تراریخته‌ از حالت مخفی به حالت قانونی و آشکار تبدیل شود به رفت‌وآمدهای مشکوکی که در چند سال اخیر انجام شده مرتبط است.

وی تصریح کرد: بنده پرونده این موضوع را باز می‌گذارم ولی از مسئولان می‌خواهم توضیح دهند که چرا مقامات مارک‌دار امنیت ملی امریکا در وزارت جهادکشاورزی ایران رفت و آمد دارند؟ در جلساتی که این افراد در وزارت جهادکشاورزی ایران حضور داشته‌اند چه موضوعاتی رد و بدل شده است؟ آن آقایی که الآن رئیس یک نهاد بین‌المللی صهیونیستی هم هست در وزارت جهادکشاورزی ایران چه می‌کند؟

کارشناس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تصریح کرد: تراریخته‌ها جزء پروژه نفوذ است؛ نفوذی که رهبر معظم انقلاب دائماً راجع به آن صحبت می‌کنند فقط در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی نیست؛ یکی از مهم‌ترین مواردِ نفوذ، نفوذ در حوزه کشاورزی است که اگر بخواهیم مطمئن شویم چنین نفوذی اتفاق نیفتاده راهکار این موضوع پاسخگویی مسئولین وزارت جهادکشاورزی ماست؛ باید شفاف کنند که این رفت‌وآمدها برای چه اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بنده در هفته دولت وزیر محترم بهداشت را دیدم و به ایشان عرض کردم ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد یک حمله بیولوژیکِ گسترده علیه ملت ایران در حال طراحی‌شدن است. از ایشان تقاضا کردم که جلسه تشکیل دهند و ایشان نیز وعده دادند که جلسه تشکیل شود تا ما شواهد و بحث‌های خودمان ــ که قدری گسترده‌تر از این بحث‌هاست ــ را ارائه کنیم. البته به ایشان هم عرض کردم که مراجع قم و علمای محترم روی این قضیه حساس هستند و آنها با همین نگاهی که بنده عرض می‌کنم به ماجرا نگاه می‌کنند؛ یعنی بخشی از آقایان به‌شدت به سلامت تراریخته مشکوک هستند و احتمالاً در آینده‌ نزدیک اعلام موضع رسمی نیز خواهند کرد و بخشی دیگر نیز فضای بیوتروریسم و شواهد آن را دنبال می‌کنند.

 وزارت بهداشت به‌جای پاسخگویی حمله می‌کند؛ این خیلی مشکوک است

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خاطرنشان کرد: با توجه به سناریوی سوم بنده عرض کردم که قانونی‌شدن تراریخته‌ها در برنامه ششم، خطرناکترین حکم توسعه‌ای در 70 سال گذشته است. چون به نظر بنده و با این شواهدی که عرض کردم تراریخته‌ها ذیل طراحی یک حمله بیولوژیک گسترده قابل تعریف است. البته خود آقای ظریف نیز پس از آن همایش معروف بین‌المللی که مذاکره‌کننده‌ ما بودند نامه‌ای به دولت وقت نوشته و همین که بنده عرض کردم را نوشته‌اند. یکی از شواهد فرعی ما نامه جناب آقای ظریف است که بیان می‌کند احتمال استفاده از محصولات تراریخته در عقیم‌سازی ملت ایران و گسترش سرطان وجود دارد و این محصولات ممکن است سلاح کشتار جمعی محسوب شوند.

وی افزود: یک‌وقتی بنده این بحث‌ها را مطرح کردم که معاون محترم وزیر بهداشت واکنش تندی نشان داده و گفتند حوزه سلامت به هیچ‌کس ارتباط نداشته و به ما مرتبط است. بنده به ایشان دو پاسخ دادم و البته از ایشان نزد وزیر بهداشت نیز گله کردم و وزیر هم گفت آقای معاون اشتباه کرده‌ که اینگونه جواب داده‌ است. من به ایشان عرض کردم اولاً حوزه سلامت جزء حوزه‌های پر روایت و پرآیه‌ ماست و شما نباید از ما بخواهید که آیات و روایات مربوط به حوزه سلامت را نادیده بگیری؛ خیر؛ طلبه‌ها و روحانیت به‌صورت ذاتی وظیفه دارند که توصیه‌های مربوط به سلامت را در جامعه بحث کنند. این گزافه‌ای بود که ایشان مطرح کرده بود. ثانیاً اگر فرض کنیم حوزه سلامت در اختیار شماست ما شواهدی را مطرح کردیم و شما در عوض اینکه پاسخگو باشید حمله می‌کنید و این موضوع انسان را مشکوک‌تر می‌کند؛ یعنی بنده بعد از حمله تند معاون محترم وزیر بهداشت مشکوک‌تر شدم که نکند داستانی وجود دارد و چون آقایان جوابی ندارند نمی‌خواهند پاسخ دهند. علتِ اینکه تراریخته‌ها خطرناک‌ترین حکم برنامه است مسائلی است که عرض کردم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала