حمایت جمعی از هنرمندان برجسته از احسان محمدی محلاتی نامزد ایرانی جایزه ی یونسکو

© Photo / Ehsan Mohammadi Malahatiاحسان محمدی محلاتی
احسان محمدی محلاتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نامه ای به دبیرکل یونسکو: جمعی از هنرمندان برجسته ی کشور، در نامه ای خطاب به دبیرکل یونسکو، از نامزدی نخبه ی جوان ایرانی، احسان محمدی محلاتی برای دریافت جایزه ی جهانی مدنجیت سینگ یونسکو برای ترویج بردباری و نفی خشونت حمایت کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک- جمعی از هنرمندان برجسته ایران، در نامه ای خطاب به ایرینا بوکووا، دبیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، یونسکو، ضمن حمایت از فرهنگ صلح و ترویج آن، حمایت خود از نامزدی نخبه ی جوان ایرانی فعال صلح، احسان محمدی محلاتی، برای دریافت جایزه ی یونسکو را اعلام کردند.

در بخشی از این نامه آمده است:

«با تاکید بر ضرورت دستیابی به یک دیدگاه جامع برای مقابله با افراط گرایی خشونت بار و شرایطی که منجر به گسترش آن می شوند، با تاکید بر نقش علم، آموزش، فرهنگ، هنر و رسانه در مبارزه با خشونت و افراطی گری و ترویج فرهنگ بردباری و نفی خشونت که نقش و جایگاهی بنیادین دارد، مایلیم ضمن تحسین اقدامات بنیادین در ترویج فرهنگ صلح، بردباری و نفی خشونت، حمایت خود از جوان فعال صلح، احسان محمدی محلاتی که فعالیت های بنیادین،  ارزشمند و مهمی در مسیر گسترش صلح و امنیت و فرهنگ بردباری و نفی خشونت، داشته است را برای دریافت جایزه ی مادانجیت سینگ یونسکو برای ترویج بردباری و نفی خشونت اعلام داریم.»

جمشید مشایخی، کیوان ساکت، مرضیه برومند، کرمعلی شیرازی، حسام الدین سراج، محمد علی بهمنی، دکتر مجید سرسنگی، امیر عبدالحسینی، جمشید جم، و… از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

یادآور می شود احسان محمدی محلاتی، پژوهشگر مطالعات بین المللی، فعال صلح، دانش آموخته ی علوم سیاسی، دیپلماسی، روابط و حقوق بین‌الملل  دانشگاه های کارلتون کانادا و تهران، دبیر کانون مطالعات بین المللی و فرهنگی دانشگاه تهران که پیش تر به واسطه ی سابقه ی سال ها فعالیت بنیادین و برجسته در حوزه های روابط فرهنگی و میان فرهنگی، گفت و گوی فرهنگ ها، ادیان و صلح، به عنوان جوان ایرانی برتر خارج از کشور برگزیده شده بود، اخیرا به عنوان نامزد دریافت جایزه ی مدنجیت سینگ یونسکو برای ترویج بردباری و نفی خشونت در سال 2016 نائل شده است.

جایزه ی مادانجیت سینگ یونسکو برای ترویج بردباری و نفی خشونت، جایزه ای جهانی است که هر دو سال یک بار از سوی یونسکو به افراد برجسته ای که اقدامات و دستاوردهای فوق العاده ای در ترویج برباری و صلح داشته اند و به توسعه ی روح بردباری از طریق هنر، فرهنگ، آموزش و علم بخشش داشته اند اعطا می شود. جایزه ی مادانجیت سینگ یونسکو برای ترویج بردباری و نفی خشونت به مناسبت و به دنبال سال ملل متحد برای بردباری 1995 و 125مین سالگرد تولد گاندی در سال 1996 توسط یونسکو تاسیس شد. امسال در سال 2016 دهمین دوره ی این جایزه در حال برگزاری است. یادآور می شود این جایزه، 16 نوامبر، روز بین المللی بردباری در مقر یونسکو در پاریس با حضور دبیرکل یونسکو و نامزدان به برنده اعطا خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала