حمایت داعش از پیروزی ترامپ

© AFP 2023 / Saul Loebچرا صحبت کردن در باره سلامتی کلینتون خطرناک است؟
چرا صحبت کردن در باره سلامتی کلینتون خطرناک است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه اسبق آمریکا پیروزی رقیب جمهوریخواه خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را به نفع داعش و عامل تشدید عضوگیری های این گروه تروریستی توصیف کرد.

به گزارش تسنیم، «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی تاکید کرد که گروه تروریستی داعش از پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا حمایت می کند.

کلینتون با تاکید بر اینکه پیروزی رقیب جمهوریخواه وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امری بسیار خطرناک است، گفت که تروریست ها دعا می کنند که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود.

وزیر خارجه اسبق آمریکا در ادامه مصاحبه خود با شبکه دو اسرائیل گفت که ترامپ با تمرکز روی موضوع اسلام و مسلمانان در طول رقابت انتخاباتی اش، به نفع افراط گرایان عمل و به تشدید عضوگیری های این گروه های افراطی و تسهیل جاه طلبی های شیطانی آنها کمک کرده است.

کلینتون در ادامه مصاحبه خود به مقاله ای که در مجله «تایم» توسط «متیو اولسن» مدیر سابق مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا» منتشر شده است، اشاره کرد؛ در این مقاله اینطور استدلال شده است که گروه تروریستی داعش در تلاش برای اعلام حمایت از ترامپ است.

کلینتون از اینکه این مقاله چقدر صریح و قانع کننده به حمایت سخنگویان داعش از پیروزی ترامپ اشاره کرده و پیروزی نامزد جمهوریخواهان در رقابت های ریاست جمهوری آمریکا را هدیه ای بزرگ برای جهادگرایان توصیف کرده، ابراز تعجب کرد.

رقیب دموکرات ترامپ در ادامه مصاحبه خود گفت که تمایلی ندارد که به جاه طلبی های شیطانی داعش کمکی کند و می خواهد آنها را شکست بدهد.

کلینتون گفت: من می خواهم به حکومت تروریستی داعش در منطقه خاتمه بدهم و نمی خواهم که آنها اینطور احساس کنند که می توانند به دلیل سیاست های ما، عضوگیری های بیشتری انجام دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала